Far Cry 3: Blood Dragon

Far Cry 3: Blood Dragon

2013. május 12. 05:47, Vasárnap


Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Ubisoft
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core2 Duo E6700 vagy AMD Athlon64 X2 6000+ processzor, 4 GB RAM, 512 MB V-RAM, 12 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core i3-530 vagy AMD Phenom II X2 565 processzor, 4 GB RAM, 1 GB V-RAM, 12 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Far Cry 3
Kategória: FPS

Amikor a Ubisoft hivatalosan megerősítette a Far Cry 3 első önállóan futtatható kiegészítőjét, már magunk mögött tudtuk az április 1-jén megszokott poénhíreket, így a rajongók kénytelenek voltak elhinni, hogy mire készül kedvenc csapatuk. Az ugyanis minden kétséget kizáróan örömteli bejelentés volt, hogy egy vaskos bővítménnyel gyarapodik a játék, az viszont már egyáltalán nem biztos, hogy a végeredménnyel minden fanatikus kedvére tudtak tenni a fejlesztők.

A francia stúdió ugyanis gondolt egy merészet, és úgy határozott, hogy mellékszálként tekint a kiegészítésre, aminek keretein belül a nyolcvanas évek VHS-korszakába repítik vissza a játékosokat, egy olyan időszakba, amikor a filmek többsége a távoli jövővel, a szuperkatonákkal, a lézertechnológiákkal és egyéb érdekességekkel foglalkozott. A manapság retrófuturizmusként emlegetett műfajnak megvoltak a jellegzetességei, valamint az úgynevezett kötelező elemei is, így a Ubisoft számára egyáltalán nem volt nehéz ezeket összelopkodni, majd megvalósítani belőlük egy videojátékot, ami bizonyára az idei év egyik legmegosztóbb terméke lett a színtéren. Lássuk bővebben, hogy miről is van szó!

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Aki annak idején Stallone vagy Schwarzenegger filmjein nőtt fel, illetve játékosnak vallotta magát a legendás Amiga-korszakban, az bizonyára nem sok újdonságot talál majd a játék történetében és megvalósítási formájában, ami minden téren a nyolcvanas éveket idézi fel előttünk. A Far Cry 3: Blood Dragon egy 2007-ben játszódó sztorit mesél el nekünk a fentebb említett retrófuturizmus szűrőjén keresztül, ami elsődlegesen a külsőségekben és a koncepcióban nyilvánul meg. A cselekmény egy nukleáris háború után veszi kezdetét, méghozzá egy Rex Power Colt névre hallgató szuperkatona nézőpontjából, aki félig embernek, félig gépnek tekinthető. Rex oldalán semmiféle különösebb feladatunk sem lesz azon túl, hogy – szintén a hőskor filmjeire utalva – felkutassuk egykori kiképzőtisztünket, aki a világ leigázására készül, egy szóval le kell győznünk a gonoszt, miközben mindenkit likvidálunk a pályákon, mellékesen pedig még egy hölgy is csatlakozik a sztorihoz, mert romantikus szál nélkül kasszasiker sincs.

A játék bemutatását nagy vonalakban el lehetne intézni annyival, hogy a Ubisoft mindössze átgondolta és egy új körítéssel ruházta fel a Far Cry 3 játékmenetét, pályatervezését és egyes sajátosságait. Ennél pontosabb meghatározást keresve se találhatnánk a Blood Dragon leírására, de azon túl, hogy emiatt nem mennénk bele a nyitott világú FPS-játékmenet alaposabb ismertetésébe, érdemes néhány sajátosságra kitérni, hiszen a fejlesztők szerencsére több ízben is szabadon eresztették fantáziájukat. Ezen a téren a legfontosabb a lefestett világ és a stílus, hiszen videojáték ennyire viccesen, de mégis makulátlanul pontosan még nem adta vissza a múltban a fentebb említett retrófuturizmus által megálmodott világképet.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Hogy mit jelent ez a gyakorlatban? Nehéz lenne néhány mondatban bemutatni, de képzeljetek el egy olyan VHS-minőségű megvalósítást, amiben a kék és a sötét színek a dominánsak, az élénk színek kiégetik a szemeteket, a bejárható virtuális világban pedig a lézerfegyverek, a lézert köpködő dinoszauruszok és egyéb megdöbbentő létformák, a hatalmas kutatólaboratóriumok, valamint a hihető, de mégis elképzelhetetlen technológiák dominálnak. A Ubisoft ráadásul számtalan ismerős mondattal, vicces jelenettel és természetesen utalással kívánta erősíteni ezt a lefestett környezetet, így érdemes lesz odafigyelni a rejtett utalásokra, amelyek filmeket és más ismert videojátékokat is gyakran kifiguráznak, netán szóba hoznak néhány ízes káromkodás mellett, hiszen egy akcióhős sosem lehet elég kemény a trágárság nélkül. Ezenkívül nem maradhattak ki a történetből az olyan kliséhalmozások sem, mint például a Föld elpusztítására megalkotott rakéta hatástalanítása, a főellenfél többszöri elmenekülése, a nagymellű bombázó megmentése és így tovább.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások