Resident Evil Revelations

Resident Evil Revelations

2013. június 1. 22:13, Szombat
A játékmenetre nagy általánosságban jellemző a linearitás, ami a hajó szűkös folyosói, valamint kabinjai miatt egyáltalán nem probléma, sőt, a klasszikus horrorok szerelmeseinek inkább külön pozitívum. Érdekesség, hogy bár nincsenek túl nagy pályák, a Resident Evil Revelations folyamatosan egy térképet rajzol számunkra, így jelölve az átjárókat, valamint azokat a nyílászárókat, amelyek elállták utunkat. Ismerős? Bizonyára nem véletlenül! Külön kiemelendő, hogy a kampányban ismét komoly szerepet kaptak a fejtörők, és bár egyik feladvány esetében sem kell majd megerőltetnünk magunkat, de így is képesek voltak a fejlesztők olyannyira feldobni a végeredményt, hogy az a megítélése közelítsen a korai részek irányába.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Természetesen nem csak a klasszikus elemek beépítésével kedveskedtek a készítők, hanem olyan elemekkel is, amelyeket még a legnagyobb rajongók is pozitívan értékeltek az elmúlt epizódokból, így például kapunk egy kissé nehezen átlátható fejlődési rendszert, ami leginkább a fegyvereinket érinti, de amennyiben nem használjuk ki a lehetőséget, akkor sem ér minket semmiféle hátrány, maximum a kihívás mértéke emelkedik meg egy kicsit. Az akciódúsabb pillanatok felpörgetésének érdekében a Capcom átemelte a Resident Evil 6 harcrendszerének sajátosságait, így a lövöldözések közben is tudunk majd mozogni, ugyanakkor megmaradtak olyan sajátosságok, mint például az életerő növeléséhez használható gyógynövény, ami nyilván az újoncokat megdöbbentheti, de mégis olyan különlegesség ez, mint a Silent Hill-sorozat esetében az állandó köd jelenléte.

A harcok során többnyire átlagos fegyverekkel, a fő történeti szál esetében szinte csak pisztollyal és sörétes puskával tudjuk likvidálni a kissé egysíkú szörnyeket, de felhasználhatunk gránátokat, sőt, bizonyos esetekben még a környezet egyes elemeit is ahhoz, hogy eltakarítsuk ellenfeleinket. Az előző rész esetében nagyon sokan panaszkodtak arra, hogy a játék összességében egy QTE-halmozás volt csupán, de megnyugtatunk mindenkit, hogy a Resident Evil Revelationsre ez sem lesz jellemző. Elvétve találhatunk ugyan ilyen jeleneteket, de többnyire valós időben zajlanak az akciók, és csak nagyon ritkán futhatunk bele olyan helyzetekbe, amikor ritmikus gombnyomkodással vagy az egér szélsőséges mozgatásával tudunk megmenekülni például egy ellenfél szorításából.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A játék ugyanakkor a Nintendo 3DS-re szánt változathoz képest lényeges újdonságokat nem vonultat fel, így például a sztori sem lett kiegészítve, ellenben néhány új fegyver, szörny és játékmód helyet kapott benne - de összességében nem is vártunk mást egy HD feldolgozástól. A Capcom ugyanis sosem akarta megváltani a világot ezzel a projekttel, egyszerűen csak el akarta készíteni az alkotás PC-re és otthoni konzolokra szánt változatát, amit ebben a formában kis híján tökéletesen meg is valósított.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások