2013. június 1. 22:13, Szombat
Grafika: A Resident Evil Revelations azonban hiába nyúlt vissza több helyen is a gyökereihez, a végeredmény így sem lett kiváló, amit elsődlegesen a küllemének köszönhet. Hiába beszélünk ugyanis egy HD feldolgozásról, a hajó legtöbb belső tere teljesen egy kaptafára épülő, unalmas és ismétlődő helyszínekből épül fel, így minden sarkon találkozhatunk alacsony felbontású textúrával borított objektumokkal, a szabadabb pályák - a visszaemlékezések és kikacsintások során - pedig szó szerint megmosolyogtatóra sikerültek a mesterséges határokkal és a szögletes elemekkel. Összességében tehát egyáltalán nem tekinthető szépnek a végeredmény, de a Resident Evil 6-hoz képest - ha már jobb nem is, legalább - egységesebb lett a látvány.
Kezelőfelület, irányíthatóság: A rajongók nyilván már megszokták, hogy a sorozat PC-s változatai rendre kritikán aluli irányítással rendelkeznek, amivel kapcsolatban - bár lassú fejlődést tapasztalhattunk a múltban, de - a Capcomnak most sem sikerült még olyan eredményt elérnie, amire nyugodt szívvel azt mondhatnánk, hogy megfelelő. A Resident Evil Revelations esetében szintén történt előrelépés ezen a téren, de így is nehéz lesz megszokni a karakterek terelgetését, mert korántsem olyan gördülékeny ez a folyamat, mint a Max Payne 3 vagy a Gears of War esetében. A fejlesztőknek tehát lenne még hová fejlődniük. A kezelőfelület ezzel szemben rendkívül átlátható lett - egyedül a fegyverfejlesztést bonyolították meg -, így minden a billentyűzethez, illetve az egérhez lett igazítva.
Játszhatóság: A Resident Evil Revelations játékideje annak ellenére is elegendő hosszúságúra sikeredett, hogy egy kézi konzolos átiratról beszélünk, így a kampányból kényelmesen kihozhatunk 8-10 órát, ellenben teljesen érthetetlen, hogy bár szinte sosem vagyunk egyedül a pályákon, a kooperatív módot mégis kispórolták a végleges változatból.
Intelligencia, nehézség: Habár messze a legújabb Resident Evil lett a sorozat újabb epizódjai közül a legjobb, sem társaink, sem az ellenfelek mesterséges intelligenciájával nem tudta követni a minőségi javulást a Capcom, így az összecsapások csakhamar unalomba fulladhatnak és egysíkúvá válhatnak. A nehézségi szint már egy kicsit kényesebb téma, hiszen az akciójátékok kedvelőinek nem kizárt, hogy nehéz lesz - a korlátozott lőszermennyiség és egyéb nehezítő tényezők miatt -, ellenben a klasszikus túlélő-horrorok szerelmeseinek már túl könnyű. A fejlesztők természetesen igyekeztek mindenkinek megfelelni, így a nehézség skálázható, az utóbbi tábor kedvelőinek pedig ott van egy speciális játékmód, amiben szó szerint az első epizódok rémálomba illő kihívásait idézhetik fel.
Hangok, zene: Ha valami, akkor a hangok, a hanghatások és a zene terén biztosan nem tudnánk belekötni a Resident Evil Revelationsbe, hiszen nem csak nagyszerű szinkronszínészek keltik életre a karaktereket, hanem az effektek felelősei is gondoskodtak arról, hogy alaposan megtámogassák a fontosabb vagy a rémisztőbb pillanatokat, így a végeredmény ezen a téren is inkább a korábbi részekhez hasonlítható.
Összegzés: Korántsem lett hibátlan, avagy tökéletes videojáték a Resident Evil Revelations, ellenben a Capcomnak sikerült egy olyan epizóddal bővítenie a legendás sorozatot, ami két baklövést követően végre ismét reményt kelthet a rajongókban, hogy egyszer talán még régi fényében tündökölhet a franchise. Ha a hatodik részhez hasonlítjuk, az előrelépés és a fejlődés egyértelműen kézzelfogható, de azért hosszú még az út a kitűzött célig. Ha azok közé a rajongók közé tartozol, akik szerették a negyedik és az ötödik részt, a legújabb Resident Evil biztosan nem okoz majd csalódást.