Élelmiszereket is árusíthat a jövőben az Amazon

Élelmiszereket is árusíthat a jövőben az Amazon

2013. június 6. 21:07, Csütörtök
Újabb területeken jelenhet meg a kereskedelmi platform, amely hamarosan akár virslit, salátát és más élelmiszereket is értékesíthet a világhálón. Mindezt jelenlegi logisztikai rendszerükkel szolgálnák ki.

Egy hűtőszekrény, az új Stephen King könyv, öt tojás, grillvirslik és egy adag jégsaláta - így nézhet ki a jövőben egy az Amazonon keresztül leadott rendelés. Az információt a Reuters hírügynökség szellőztette meg két bennfentesre hivatkozva. A társaság egyelőre nem erősítette meg, igaz, nem is cáfolta az értesülést. Az Amazon előnyben lenne az online szupermarketekkel szemben, ugyanis azoknál jóval olcsóbban tudja kiszállítani a megrendelt élelmiszereket és termékeket. Mindez pedig nagyon fontos szempont ezen a területen. További előny, hogy a cég hatalmas áruválasztékot kínál, vagyis egy helyen megrendelhetik az emberek a számukra szükséges vagy őket érdeklő termékeket.

A Reuters információi alapján a társaság a székhelyén, Seattle városában már öt éve teszteli élelmiszerszállító szolgáltatását. Az AmazonFresh a közeljövőben hivatalosan, éles körülmények között is elindulhat és ezáltal az olyan szupermarketek vetélytársává válhat, mint a Wal-Mart., a Whole Foods Market, a Kroger Co. vagy éppen a Safeway Inc. Az első város érdekes módon nem Seattle, hanem Los Angeles lehet, ahol elvileg már a héten elérhetővé válik ez a lehetőség az emberek számára. A második város San Fransisco lesz, és amennyiben ezek a tesztek sikeresek lesznek, úgy a vállalat jövőre 20 további települést láthat el élelmiszerekkel is. Várható, hogy idővel az ajánlat az Amerikai Egyesült Államokon kívül is elérhető lesz.


A cégnek a profilbővítéshez hűtőkamrákkal kell kibővítenie a raktárházait, valamint szüksége lenne tehergépkocsikra is, ugyanis jelenleg postai úton és futárszolgálatok segítségével juttatja el a termékeket a megrendelőkhöz. Az elképzelés nem csak a beruházások mértéke miatt kockázatos, hanem azért is, mert például a zöldségeket és a gyümölcsöket gyorsan ki kell szállítani, különben megromlanak, így az eddiginél is sokkal hatékonyabb logisztikára van szükség. A kiadások növekedését ellensúlyozhatják viszont az ügyfelek adatainak értékesítéséből származó és a reklámbevételek; utóbbiak 2015-ben elérhetik az 1,1 milliárd dollárt. Adatbázisuk azért nagyon értékes, mert a cég nem csak annyit tud, hogy mire keresnek rá vagy mit szeretnek az emberek, hanem pontosan tudja is, hogy mire költenek pénz, mit vásárolnak.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások