2013. július 22. 17:51, Hétfő
Bár a processzorgyártó a mobil termékekre koncentrálna a jövőben, az Atom név nem jelent elég vonzerőt a fókuszváltás lebonyolításához, így a kukába kerülhet.
Július elején még arról
olvashattunk, hogy az Intel (is) a mobil szférára koncentrálna a jövőben, itt pedig az Atom chipek családja lehet a kiemelt termékvonal. Úgy tűnik azonban, hogy ezt a nevet nem tartják elég vonzónak, így hamarosan dobhatják azt, hogy megújult erővel folytassák az előrenyomulást.
Tajvani
források szerint a cég vezetése egyelőre házon belül tárgyal az Atom név kukázásáról, amit főleg azzal indokolnak, hogy a vásárlók jó része számára ezek a processzorok olcsó, ennél fogva pedig gyengébb termékeket jelentenek. Mivel a gyártó a jövőben ezen a területen is szeretne az eddiginél jóval nagyobb piaci részesedést kiharcolni magának, egy új, jóval vonzóbb márkanévre lenne szükség, erről azonban még nincsenek konkrét értesülések.
![](https://media.sg.hu/kep/2013_07/0721ATOM1.jpg)
Az biztosnak tűnik, hogy az asztali chipek vonalán megtartják a Pentium és Celeron változatokat, mi több, az új Haswell magok hamarosan itt is megkapják saját helyüket. Erre idén ősszel, illetve 2014 első negyedévében kerülhet sor, míg a közeljövőben felbukkannak a középkategóriába szánt új Core i3 chipek is. Ezzel egy időben megkezdődik az előző generációs Ivy Bridge példányok kivezetése, ám az év végéig ezek a korábbi változatok még mindig a teljes idei forgalom 60 százalékát teszik majd ki.
Az Intel most tette közzé második negyedéves
jelentését, amelyben mind a bevétel, mind pedig a tiszta profit elmaradt a várakozásoktól. Saját előrejelzésük is kissé komorabbra sikerült, itt ők elsősorban a Google Glass-hoz hasonló termékektől várnak megújulást.