2013. augusztus 23. 15:10, Péntek
Tisztán emlékszem azon szépséges időkre, mikor még gimnazistaként egy Sega MegaDrive-val múlattuk barátaim társaságában az időnket. A konzol egyik meghatározó címe volt a Flashback, mely bár rendelkezett számos hibával (az irányítás és a harcok nehézsége például), de a Delphine Software által felvázolt világ és a játékmenet egyszerűen magába szippantotta a játékosokat.
Velem is ez történt, az azóta eltelt időben számtalanszor vettem elő a programot, hogy újra belekóstoljak eme remekműbe. És botor módon azt gondoltam, hogy a VectorCell összekapja magát annyira, hogy ha nem is egy újabb klasszikust, de legalább egy, az eredeti színvonalát megközelítő alkotást tesznek majd le az asztalra. Hatalmasat tévedtem. De kezdjük az elején.
![](https://media.sg.hu/kep/2013_08/0823flas1.jpg)
Miben rejlett anno a Flashback vonzereje? Nos, hősünk egyedi mozgáskultúrája mindenképpen a maradandó élmények közé sorolandó, ahogy a sztori és annak kibontása is. A menekülő ember és Az emlékmás felvállaltan az ihletők között szerepelt és ez meg is látszott a történeten. Az új sztori főszereplője szintén Conrad B. Hart, a Galaxia Bureau of Investigation szuper-ügynöke, akit ezúttal is a Titan egyik holdján tér magához és semmire nem emlékszik.
Akárcsak az előzőben, itt is először amnéziás ügynökként kalandozunk, majd bosszúra éhes nyomozók leszünk, végül a Föld utolsó reménységeként lépünk a színre. Ám míg az eredetiben ez a folyamat lassan zajlott le, addig itt már a sztori felénél tudjuk, mi is az egész lényege és már csak harcolnunk kell. Szóval a misztikum és talány, mint olyan hamar kifullad. Épp ezért
1993 vs 2013 1:0.
Conrad új külsőt is kapott és úgy fest, mintha az Uncharted sorozatból lépett volna a színre. Ráadásul immáron meg is szólal és szinte minden cselekedetét kommentálja, ám a viccesnek szánt mondatokon nem nevetünk, hanem inkább kínosan feszengünk. Conrad ugyanis így már nem egy, a körülmények áldozataként beállított hős, hanem egy nagyképű ügynök, aki nem nevezhető szimpatikusnak.
1993 vs 2013 2:0
![](https://media.sg.hu/kep/2013_08/0823flas2.jpg)
Ami azonban előnyére változott, az az irányítás. A kultikus eredetiben azért akadtak nehéz pillanatok annak köszönhetően, hogy szinte minden mozgásunkat külön gombra tették. Ám most már az analóg karnak köszönhetően egyszerűbb az ugrás, gurulás és a célzás kivitelezése is. Ez mindenképpen jó pont, így
1993 vs 2013 2:1
És bár a célzás sokkal jobb lett, a harcok frusztrálóbbak. És nem azért, mert nehezebb legyőzni az ellenfeleinket, hiszen az eredetiben is elég nehéz volt győztesen kikerülni a csatákból. Ám míg ott viszonylag kevés küzdelemmel kellett szembenéznünk, mivel a játékmenet elsősorban a logikai részekre épített, addig itt folyamatosan lövünk és gurulunk és küzdünk valakivel vagy valamivel.