Kritikus szemmel: Flashback

Kritikus szemmel: Flashback

2013. augusztus 23. 15:10, Péntek
Őszintén megmondva az új Flashback egy átlagos akciójáték lett. És hogy miért mondom ezt? Nos, a logikai részek teljesen eltűntek... bocsánat, majdnem. Azért vannak még "gondolkodtatós" részek, ám ezek közül a legösszetettebb kihívást az jelenti, hogy be kell hajítani egy gránátot egy szellőzőn és felrobbantani az akadályt. Pont. Ennyi. Nincs kulcskeresés, nincs agytorna. Csak megyünk és lövünk és megyünk és lövünk... 1993 vs 2013 3:1

Megjelenik egy fejlődési rendszer is, melyben Conrad képességeit tornászhatjuk fel. Ezek emelésével növelhetjük az életerőnket, csökkenthetjük a zuhanásból eredő sérüléseket és esélyesebb lesz kritikus sebzést okozni. Legalábbis papíron. A valóságban ugyanis ezek nem számítanak, nincs érezhető hatása a harcokban. De engedékenyek vagyunk és már maga a rendszer megjelenése miatt legyen 3:2.

A grafika természetesen a mai követelmények megfelelően csillog-villog és New Washington kimondottan szépen lett megvalósítva. Ám elképesztően sok bug van benne. A legjobb példa a dzsungelben "talált" túlélő, aki az én változatomban például nem volt jelen. Conrad egyszer csak leguggolt egy fűcsomóhoz, amivel elkezdett beszélni és az visszaszólt. Ránéztem a neten és ott bizony elméletileg egy férfi van, így elég vicces, hogy nem mindig jelenik meg.



A legdurvább azonban, hogy hősünk folyamatosan beszorul a leglehetetlenebb helyekre. A különböző, elméletileg továbbjutást szolgáló platformok alá ha bemegyünk, nem biztos, hogy ki is jövünk. Ilyenkor meg kell várni, hogy arra jöjjön egy ellenfél, megöljön és betöltsük az előző állást. Bár a csapat azt ígérte, hogy a megjelenés előtt jön egy javítás, ami kiküszöböli ezeket a hibákat, ez azonban nem történt meg. 4:2

Összességében a Flashback elég nagy csalódást okoz és nem csak a klasszikushoz mérten, hanem a mai igényekhez viszonyítva is gyenge a dolog. Az egyetlen igazi pozitívum az új programban az, hogy a menüben elérhető a klasszikus alkotás is, ami azonban szintén gyenge emulálást kapott. A PC-s megjelenés még arrébb van, jelen pillanatban csak az Xbox Live rendszerében érhető el az alkotás, szóval van idő javítani a hiányosságokon, ám a legnagyobb baj, hogy maga a játékmenet az, ami eltér az eredetitől, amin már nem fognak változtatni.



Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások