The Bureau: XCOM Declassified

The Bureau: XCOM Declassified

2013. augusztus 31. 18:30, Szombat
Alapvetően a The Bureau: XCOM Declassified játékmenetének gyökerei is egy központi XCOM bázishoz kötődnek, de míg a stratégiák esetében az erőforrásokat, az utánpótlást, seregünk összetételét és minden egyebet is itt állíthattunk be, addig esetünkben szinte csak a soron következő küldetésünket és csapatunk tagjait választhatjuk ki. Mivel a játék erőteljesen történetorientált, ezért a párhuzamosan futó feladatokat elfelejthetjük, de a főküldetések mellett találhatunk néhány igazán érdekes mellékes kihívást is, amelyekbe nem csak azért érdemes belecsapni, mert valóban szórakoztatóak, hanem azért is, mert tapasztalati pontokat gyűjthetünk általuk, így minél előbb fejlődhetünk egyre magasabb szintekre, akárcsak csapattársaink.

Az alkotásban ugyanis háromfős, csapatos küzdelmekben vehetünk részt, főhősünk mellett pedig érdemes alaposabban is megválasztani, hogy milyen kaszttal rendelkező harcost viszünk magunkkal a nagy kalandra. A Commando képében ugyanis egy igazi keményfiút köszönthetünk majd, aki nem csak szívósabb lesz társainál, de a sorozatlövők mestere is egyben. A Recon ezzel szemben a távolsági fegyvereket részesíti előnyben, a közelharcban nem sokáig bírja, ellenben kérhet tüzérségi támogatást, ami jól jöhet a szorult helyzetekben.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A harmadik választható kaszt az Engineer, akit érdemes lesz mindig magunkkal vinni, hiszen képes lövegtornyokat csatába küldeni - így máris olyan, mintha négyen lennénk a pályán -, de az aknák telepítése és a sörétes fegyverekkel kapcsolatos jártasság is az érdemei közé sorolható. A negyedik és egyben utolsó kaszt a Support, ami a legtöbb alkalommal nélkülözhető lesz, bár gyógyítási képességei jól jöhetnek, leginkább mégis azért alkalmazzuk majd, mert képes áttörni az ellenfél páncélzatát, mindemellett pedig képes stimulánsokkal felpörgetni társait, így még jobbá és szívósabbá teheti őket a csatában.

A tényleges összecsapások egyébiránt rendkívül változatosak és összetettek, így bemutatásuk korántsem egyszerű, hiszen garantáltan nem lesz két egyforma ütközet, ami köszönhető elsődlegesen az ellenfelek mesterséges intelligenciájának, valamint a harcrendszer sokszínűségének. Már alapból csapatunk összetétele komolyabban is befolyásolhatja az ütközetek milyenségét, és akkor még nem is beszéltünk a különféle földönkívüli fegyverekről, a fejlődéssel elérhető képességekről vagy a taktikai nézetről, aminek köszönhetően lehetőségünk lesz környezetünk röntgenezésére, valamint a többiek irányítására is.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A változatosságra tehát nincs panasz, sőt mi több, a fejlesztők olyan sajátosságokat is meghagytak, minthogy elesett katonáink hosszabb haldoklás után végleg eltávoznak az élők sorából, de természetesen ez inkább a legmagasabb nehézségi fokozatokon fenyeget majd minket, máskülönben időben oda lehet rohanni, hogy katonáinkat meggyógyítsuk, és felsegítsük a földről. Nincs panasz mindemellett az ellenfelek felhozatalára sem, hiszen rendkívül változatos űrlényekkel találkozhatunk majd a harcok során.

Akadnak köztük aprócskák, klasszikus ufó-formájúak, de lesznek köztük keménykötésű, páncélozott harcosok és gépesített egységek is, hogy az összecsapások során valóban élnünk kelljen taktikai és stratégiai képességeinkkel. Merthogy a The Bureau: XCOM Declassified keretein belül el is felejthetjük a könnyed harcokat. A műfaji hasonlóság ellenére ugyanis nem egy újabb Gears of War-klón született, hanem egy az ismert sorozaton alapuló, nagyszerű történettel ellátott, csapatalapú taktikai akciójáték, a szavak legnemesebb értelmében.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások