16 dolog miatt nem kedvelik a dolgozók a Facebookot

16 dolog miatt nem kedvelik a dolgozók a Facebookot

2013. szeptember 4. 17:06, Szerda
A közösségi oldal modern, sikeres, világszerte ismert és szinte mindenki használja. Azt gondolhatná az ember, hogy egy ilyen munkahelyen szeretnek dolgozni az alkalmazottak, de ez közel sem igaz.

A Facebook munkavállalói összesen 16 pontban adták meg, hogy mi zavarja őket a vállalatnál. A dolgozókat a Business Insider online magazin kérdezte meg a tapasztalataikról és a véleményükről. A leginkább zavaró dolog a számukra az, hogy állandóan készenlétben kell lenniük, akár este is és elvárják tőlük, hogy hétvégén is reagáljanak a munkahelyi telefonhívásokra. Számos alkalmazottnak éjjel is bent kell lennie a központban. A második probléma, hogy az irodahelyiségek nincsenek leválasztva, hanem egy nagy teremben vannak az emberek.

Gondot okoz, hogy a Facebook túl gyorsan növekszik. Már a kezdetleges cégstruktúra is bonyolult volt, amit 500 dolgozóra terveztek, de már 4000 munkavállaló van, mégis, továbbra is hiányzik a világos szervezeti ábra, a megbízhatóság és a feladatok felosztása. Idegesíti a megkérdezetteket az is, hogy gyakran kérdezik őket a Facebook problémáiról és állandóan megkapják, hogy: "de hát neked erről tudnod kell, hiszen ott dolgozol".


Problémát okoz továbbá a vezetési kultúra; az, hogy nagyon sokat kell tenniük mások álmainak a megvalósításáért és nem kapnak segítséget, ha problémát találnak. Egykori foglalkoztatottak amiatt panaszkodnak, hogy az egyértelmű munkaköri leírás ellenére sosem az eredetileg kitűzött feladataikat végezték, hanem gyakran a főnök gondjaival kellett törődniük. Máshol a munkaköri leírások néha nem voltak világosak és rejtvényre hasonlítottak, de mindezek mellett is kifelé mindenkinek azt kell mondania, hogy egy rendkívül sikeres cégnél vannak.

Felmerült, hogy Mark Zuckerberg és Sheryl Sandberg túl sokat foglalkozik kevéssé fontos dolgokkal és hiányoznak akkor, amikor a belső problémákat kellene megoldani. A dolgozók szerint A Facebook túlzottan a Google-t tekinti követendő példának. Nincs hely és idő elmélkedésre, de arra sem, hogy anyagokat vagy egy üveget tartsanak az asztalukon. A döntési folyamatok nincsenek megalapozva. Philip Su szoftverfejlesztő például a blogjában azt írta: sokan ebéd közben bólintanak rá az egyes projektekre és döntenek együttműködésről anélkül, hogy a főnökeikkel megbeszélnék a részleteket. A munkatársak egymás között részben ridegen és arrogánsan beszélnek, sok fejlesztő számára pedig unalmas az elvégzett munka.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások