Command Conquer: Renegade

Command Conquer: Renegade

1999. szeptember 15. 00:17, Szerda



Kiadó: Westwood
Fejlesztő: Westwood
Megjelenés: 2000 eleje-közepe
Hasonló stílus: Commandos, Delta Force

Amikor a Dune 2-t sokadszor játszottam végig Amigán, gyakran gondoltam rá, milyen jó lenne egyszer egy olyan játék, ahol nemcsak felülről lehet irányítani a harcokat, hanem egyszerű katonaként "beszállhatnék" a lövöldözésbe. A Battlezone megjelenésével ez az álom részben teljesült, de valami mégis hiányzott belőle: az a hangulat, ami a Dune 2-ből és a C&C sorozatból áradt.

A Westwood soronkövetkező C&C játékában a Renegade-ban minden együtt lesz a sikerhez: feledhetetlen C&C hangulat, izgalmas akció, festményszerű grafika. Nagy dobás lesz a Westwood részéről, mert nem Quake klónt készít: a játék motorja legalább annyira eredeti, mint a Dune 2-é a megjelenése idején.



Louis Castle a cég elnöke az ETCS-en mesélte a következőket:
"A C&C Renegade az első lesz a cégünk új stílusú játékainak sorában. Bármily hihetetlen, de erre a játékra már több mint 2 éve készülünk. A fejlesztések titokban folytak, az ötleteinket nem hozhattuk nyilvánosságra addig, amíg az új 3D grafikai motorunk el nem készül. A játékhoz nem használhattuk fel egyik létező grafikai motort sem, mert a bejárható terepek nagy része szabadtéri, de az épületekbe is be lehet menni és a helyiségek kidolgozásának rendkívül részletesnek és alaposnak kellett lennie. Ilyen követelményeknek egyik 3D motor sem felelt meg.

A történet egyébként a C&C első részébe lett visszahelyezve. A főhős Jack Shepherd egy kommandós, aki a GDI kötelékében teljesít szolgálatot. Sheperd nem igazi zsoldos, mert nem csak a pénzért harcol, hanem a szíve is a GDI-hez húzza, habár nem tud velük sem teljesen azonosulni. A C&C-hez elkészítettünk sok olyan remek küldetést, ahol egyedül a 'Commando'-val kell feladatokat megoldani, de ezek nagy része nem került be a játékba. A küldetések jól megszerkesztett, izgalmas történeten alapultak, ezért is volt nehéz döntés akkoriban kihagyni a játékból. A C&C kiadása után merült fel bennünk a gondolat, hogy ha ezekben a missziókban úgyis csak egy embert kell irányítani, akkor miért ne lehetne eljátszani 3D FPS perspektívából. Így született meg a Renegade ötlete."



A táj varázslatos lesz. A bejárható területeket erdők, síkságok és helyek szabdalják. Kirohansz az erdőből, át a rövid síkságon, be az épületek közé! Igen, itt minden arányos. Az épületek hatalmas monstrumként emelkednek ki a földből, és nem csak egyszerű díszlet, mert bármelyikbe benyithatsz, hogy fedezéket keress, vagy újratöltds a géppuskádat. Ha úgy tetszik, akkor felmászhatsz a kutatóközpont harmadik emeletére, és az ablakokból nyitsz tüzet a rohangáló ellenségre. Gyönyörű látvány közelről megpillantani a felülről már unalomig ismert radart, refinery-t és a construction yard-ot. Biztosan emlékezetes látvány lesz az is, amikor először teszel a földel egyenlővé egy rusnya Hand Of Nod-ot...

"Minden épület polygonokból épül fel. A részletes kidolgozás a tereptárgyak és az épületek bármilyen szögből tekintve szinte fényképszerűnek tűnnek. Az épületek berendezése és struktúrája is alapos munka eredménye. Néhány helyre csak a föld alatti labirintusrendszer átfésülése után juthatunk: pl. a NOD Templom alatt 6 földalatti szint van, összekapcsolva más épületekkel és a föld alatti úthálózattal. Ekkora bejárható terület még soha nem volt egyetlen játékban sem." - mondta Louis.



De ez még nem minden. Azért, hogy a mászkálás ne legyen unalmas egy tucat járművet is használhatunk. Természetesen ezek a járművek a C&C-ből már ismert járgányok lesznek. Nemcsak mint sofőr vezethetünk, hanem mozgó járműre is felpattanhatunk. Biztosan jó érzés a mamut tank lővegtornyából ritkítani az ellenség sorait...

"A grafikai motor fejlesztése során legtöbb gondunk a járműhasználattal volt. A terveinkben szereplő nagy számú eszköznél, kezdve a NOD terepjárótól, a hovecrafton át, egészen az ORCA helikopterig, kivétel nélkül ugyanaz a probléma adódott: hogyan őrizhető meg a grafika életszerűsége és a 3D realitás. Hosszas tervezgetés és kísérletezés után azt mondhatom, hogy sikerült egy valóságos, a fizikai törvényeket szárazon követő engine-t alkotnunk. Ez persze nem csak a járművekre vonatkozik. Olyan apró részletekre is ügyeltünk, mint pl. egy lövedék röppályája. A célzott lövés leadásához itt már célozni is tudni kell, ismerni kell a lövészet alapelveit." - magyarázta Louis.



A játék természetesen támogatni fog széleskörű multiplayer lehetőségeket is. Ezt a fejlesztők annyira kihegyezik, hogy az interneten keresztül max. 256 (!) játékosig lehet majd játszani deathmatch, CTF, vagy team fortress módokban.

Végül Louis elmesélte, hogy a grafikai motor teljesen skálázható, ezért nem kell aggódni a gyengébb gépekkel rendelkezőknek sem. A játék egy verziója már a tesztelők kezében van, a cég reményei szerint jövő tavasszal megjelenhet a program.




Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások