Wizardry 8

Wizardry 8

1999. szeptember 27. 18:20, Hétfő



Kiadó: Sir Tech
Fejlesztő: Sir Tech
Megjelenés: jövőre
Hasonló stílus: Wizardry 1-7, Baldurs Gate
Weblap: http://www.wizardry8.com

Manapság ha a számítógép kapcsán az RPG-ről esik szó, majdnem mindig a Baldurs Gate, vagy az Ultima sorozat következő tagja a téma. Sokan elfeledkeznek arról, hogy most van készülőben egy olyan mestermű is, amelynek az előző részei a számítógépes RPG-történelem ékességei. Ez a Wizardry 8.

Az RPG játékok alapvető kelléke az izgalmas, élvezetes mese. A Wizardry 8 ott folytatódik, ahol az előző rész befejeződött. A Kozmosz Ura megnyitott egy olyan erőt, amely forrása ismeretlen, titokzatos, és egy másik dimenzióból ered. A történet kezdetén a Sötét tudós ezt az erőt felhasználva elrepült a Dominus nevű planétára. A Kozmikus Körbe belépve ezt az erőt fel fogja használni, hogy legyőzze a Cosmic Lord-ot és a helyére léphessen. Ez időben néhány másik faj is a bolygóra érkezik, abban a reményben, hogy legyőzheti a Sötét tudóst és meghiúsítsa a tervét. A katonás Umpanis, a pókszerű T'Rang és a békés Mook-ok mellett negyedik szereplőként a Játékos lép be a történetbe.


Linda Currie a project vezetője azt nyilatkozta, hogy a legtöbb e-mailt és kérdést a leendő új játékosoktól kapta: "Sokan kérdezték tőlünk, hogy mi lesz azokkal, akik nem játszottak a Wizardry 7-el? Fogják érteni a történetet? Nos a játékot és a story felépítését úgy terveztük meg, hogy a Wizardry-vel először játszók is élvezhessék. A játékot kétféleképpen lehet elkezdeni, aszerint, hogy új játékos vagy, avagy már veterán a sorozatban. A játékba egyébként is sok kényelmi funkciót beépítünk: egyszerűsödik a kezelő felület, az irányítás, és bőséges help rendszer lesz minden funkcióhoz."

A RPG játékosok egy része a folyamatos (real-time) harcot kedveli, míg az igazán profik inkább a fázis alapú rendszert. A Wizardry 7-ben körökre osztott fázis alapú harcrendszer volt. A következő rész e szempontból is populárisabb lesz, mert beleintegrálják a Baldurs Gate-hez hasonlóan a folyamatos harc lehetőségét is.

A csapattagok helyes formációja a harcban kulcsfontosságú. Ehhez rendelkezésre fog állni egy formáció editor, amiben szabadon beállíthatod a kívánt pozíciókat: pl. a rangert előre, hogy hamar észrevegye a közeledő ellenséget, a mágust meg a csapat közepére, ahol maximális a biztonság. A harc egyébként sokkal több taktikai érzéket kíván majd, mint az előző verziókban, vagy mint a többi RPG-ben. Egy kicsit olyan lesz, mintha a Jagged Alliance és a régi Wizardry rendszerek keveréke lenne.


Az Ultima IX-ből az RPG fanok többsége azt hiányolta legjobban, hogy nem támogatja a csapat bázisú harcrendszert. A program dizájnere azt nyilatkozta, hogy túl bonyolult lenne megoldani a használt 3D engine mellett. A Wizardry alapvető eleme a csapatbázisú kaland. A játék készítői szerint sokkal érdekesebb egy egész csapatot irányítani, mint csak egy hőst. A csapat tagjait karaktergenerálással válogathatjuk ki. A kiválasztott faj/típus kombináció ad a hősünknek egy alaptulajdonságot, majd néhány szintugrás után lehet majd specializálódni. A játék során egyébként minden karakterünknek egyéni személyisége alakul ki: pl. miként viselkedik az npc-kkel, milyen stílusban beszél, milyen a vérmérséklete, stb. A fejlődés 40 szinten keresztül halad, specializálódni már néhány óra játék után lehetséges.

Kényelmes a beszélgetés megoldása is. A kérdésekre adható válaszok, listába szedett kulcsszavak és mondatok lesznek. A kulcsszavak listájából mindenki felépítheti a saját szólistáját, amit a kommunikáció során alkalmaz.


Az ellenségek között több mint 100 szörnyeteg típus van már leprogramozva. Néhány szörnyből találkozhatunk különböző méretű és színű egyedekkel, így gyakorlatilag több mint 300 fajta monster keserítheti az életünket.

Max. 90 féle varázslatot lehet majd megtanulni. A legérdekesebb talán a "savas sárkánylehellet", amely a szóló és csoportos ellenfelek esetén is nagyon hatásos, valamit, a "köpönyegforgató", amitől a szörnyek egymást kezdik el támadni. Néhány varázslat különleges 3D grafikai effekteket fog produkálni.


A grafika természetesen full 3D-s megoldású, 3D gyorsítókártyával megtámogatva. A készítők szerint egy átlagos Celeron 300-on, 8 mbyte-os gyorsítóval a játék tökéletes teljesítménnyel fog futni. Persze a nagyobb felbontáshoz és színmélységhez jobb gépre lesz majd szükség. Várhatóan 2 cd-re ráfér, de a cég tervezi DVD verzió kiadását is. A megoldáshoz a legprofibbaknak is min. 80 óra játékra lesz szüksége.

Az egyik külföldi site fórumában valaki ezt irta: "hosszú idő óta ez lesz az első alkalom, hogy egy játékprogramhoz veszek majd gépet...". Nos a Wizardry 8 megjelenése után biztosan megrengeti majd az RPG piacot. Megjelenés várhatóan jövőre.




Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások