Daikatana

Daikatana

1999. szeptember 28. 22:20, Kedd

Kiadó: Eidos Interactive
Fejlesztő: Ion Storm
Rendszerkövetelmények: Pentium, 32Mb RAM, Win95
Hasonló játékok: Quake 2, Hexen 2
Kategória: 3D FPS / RPG
Megjelenési dátum: 1999 vége

John Romero, az emberszimulátorok egyik feltalálója, a Doom és a Quake egyik megalkotójának érzése szerint a legtöbb 3D játékban nem helyeznek elég hangsúlyt a történetre és a karakterfejlesztésre. Cége az Ion Storm a Daikatanával egy olyan játékot kíván a játékosok kezébe adni, mely nem sorolható be az ötlettelen, meglepetések nélküli FPS-ek sorába.

A Doomban és a Quakeben a játékos egy névtelen közkatonát irányított, akinek meg kell mentenie az univerzumot a démoni erőktől. Pillanatnyi egészségi állapotunk sokkal fontosabb kilétünknél. A Daikatana pont ennek az ellenkezője akar lenni: a játékmenet és a karakter személyisége sokkal fontosabb a piacon lévő 3D-s lövöldözös csodáknál.



Az akció egy misztikus szamurájkard, a daikatana körül folyik. Sok-sok évvel ezelőtt egy nemes harcos vérét - és életét - adta, hogy a kard által képes legyen időutazásra. A fegyver elveszett évszázadokra, eltemetve Japán hatalmas vulkánjának - a Fujiyamanak - porába. 2455-ben Dr. Toshiro Ibihara archeologus akadt rá és biztonságba helyezte laboratóriumában. De asszisztense - Dr. Jared Benedict - kapzsiságból és ambiciói miatt megölte mentorát és ellopta a kardot. Visszautazott 425 évet a múltba és az AIDS gyógyszerével hatalmas gazdagságra tett szert. Pénzéből épített egy erődöt a kard védelmére. Itt jövünk mi a képbe Hiro Miyamoto szerepében - aki Dr. Ibihara legjobb tanítványa volt. Fő célunk visszautazni a múltba és visszaváltoztatni a történelmet, megakadályozva Dr. Ibihara halálát is. Nem vagyunk egyedül, velünk tart Ibihara lánya, Mikiko és barátunk Superfly Johnson is. Szövetségeseink személyiségéről, képpeségeikről, erősségeikről és gyengéikről mesterséges intelligencia gondoskodik. Feladatunk a Dr. Benedict megállítása, de számolnunk kell az időutazás kiszámíthatalanságával is.

A játék során különböző időperiódusokba kerülünk, mint a jövőbeli sötét San Francisco vagy az ókori Görögország. Mivel nincsenek limitálva a lehetőségek, az Ion Storm szabadon gyárthat bármilyen általuk kigondolt környezetet, bennük 60 különféle ellenséggel és 30 fegyverrel - mindegyiket az adott korszak határozza meg. Görögországban csupán egy diszkosz van segítségünkre a Minotaurusz ellen, a jövőben pedig ionágyúval irthatjuk Benedict szolgáit.



Négy történelmi korszakba kerülhetünk: jövőbeli Japán (a játék kiindulópontja), az okóri Görögország és az Acropolis, az atombomba utáni San Francisco 500 év múlva és a középkori Európa. Lehetséges fegyvereink közül néhány: a Daikatana maga, ionágyú, diszkosz, kineticore, sidewinder, számszeríj és glock, melyekkel változatos módokon szedhetjük szét ellenségeinket: minotaurusz, csontváz, küklopsz, froginator, hárpia, óriáspók vagy ragemaster 5000.

A grafikai megjelenítésről egy feltuningolt Quake 2 engine gondoskodik, mely az eredetihez képest kétszeres teljesítményű. A speciális 3D dolgokat (textúrák, stb.) teljesen átdolgozták. Maximálisan 16 játékos küzdhet egymással a multiplayer arénákban. A játék DLL-eket használ, nem pedig a lassú Quake-C-t.

Jellemzők:

   • FPS, melynek története és célja is van
   • Négy időzónában kalandozhatunk
   • A két segítőkarakterrel is végigjátszhatjuk a játékot
   • A már jól bevált Quake 2 technológia
   • 60 fajta ellenfél, 30 féle fegyver
   • Multiplayer játék maximálisan 16 fővel

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások