1999. október 2. 00:26, Szombat
Kiadó: Nincs még
Fejlesztő: O3 Games Megjelenés: 1999 karácsonya
Hasonló stílus: Red Alert, Starcraft
A történet a távoli jövőben kezdődik. A 25. század közepén evakuálni kell a Föld lakosságát, mert egy aszteroida becsapódása az élővilág és az emberiség teljes kipusztulásával fenyeget. A megoldás egyszerű: a közeli csillagrendszer az Epsilon Eridani egyik bolygója alkalmasnak látszik a letelepedésre. A bolygó viszont csak látszólag üres...
A galaxison belül két értelmes civilizáció háborúja folyik. Az alacsony termetű teknősszerű
Gobin és a magas szikár
Crionok közt területi viták miatt már évek óta dúl a háború. Az összecsapások nem túl intenzívek, inkább csak helyi villongások történnek. Egy napon viszont megjelentek a
Terranok csatahajói az égbolton, hogy kolonizálják az egyik Gobin bolygót.
A korábban ellenséges két faj össszevonta a haderejét és pusztító támadást intézett a Terran csapatok ellen. A Terran hadvezetés nem ült tétlenül, azonnal nukleáris csapással válaszolt. E rövid, de brutális háborúban mindhárom haderő úgy megcsappant, hogy senki sem szerette volna a harcokat folytatni. Röviddel az utolsó támadás leállta után egy elhagyott Criton űrálomáson összegyűltek a három nép vezető diplomatái, hogy rendezzék a konfliktust és aláírják a fegyverszünetet.
A tárgyalások sikeresnek mutatkoztak, minden készen állt a végső megállapodás megszületéséhez, mígnem az aláírás reggelén nyomtalanul eltűnt az űrállomás a magasrangú diplomatákkal és politikusokkal együtt. Az Emberek, a Critonok és a Gobinok cselszövésre gyanakodtak és egymást vádolták a merénylet elkövetésével. A gyűlölet soha nem látott méreteket öltött. A katonai vezetők mindhárom oldalon nekiláttak az új offenzíva előkészítéséhez...
Az
Outforce egy klasszikus, felülnézetben zajló real time stratégia. A csatatér maga az űr, de az egyszerűség kedvéért 2D nézetben. A 3D hatást trükkösen a háttér biztosítja, a különböző kozmikus jelenségekkel. Ez így önmagában nem túl jelentős, ha figyelembe vesszük, hogy 1999 végén és 2000 elején egy totál 2D-s játékot adnak ki. Viszont a játékban lesz egy olyan újdonság, ami eddig kimaradt a valós idejű stratégiákból: egy
szabadon programozható felület. A játék tartalmazni fog egy konzolt (mint a Quake-ben), ahol parancsokat és scripteket futtathatunk. A programozói képességeinktől függően a játék így a legutolsó eleméig megváltoztatható, beleértve a menüt és az AI-t is.
Jellemzők: • 3 játszható faj, mind különböző fegyverekkel és más taktikával
• könnyen kezelhető felület, és nagy számú RTS parancs
• programozhato interface
• erős AI, tanulóalgoritmussal!
• fizikai hatások: gravitáció, kozmikus szél
• teljes körű multiplayer támogatás
• beépített mp3 player :)
A megjelenés ez év végén, vagy a jövő év elején várható. Nem valószínű, hogy bármelyik nagy nevet megszorongatná, mert a kidolgozottság valószínűleg az 1997-98-as évek színvonala. Fix 2D-s nézetű stratégiával előrukkolni manapság bátor vállalkozás. Ha lesznek a játékhoz "mod"-ok, amik feldobhatják, akkor még akár egy kellemes játék is kisülhet az Outforce-ból.