Stupid Invaders

Stupid Invaders

1999. november 4. 05:05, Csütörtök


Kiadó: Ubi Soft
Fejlesztő: Gaumont Multimedia

Minimum Követelmény: Még nincs adat
Hasonló játékok: Day of the Tentacle
Kategória: Kaland
Megjelenés: 2000 I. negyedév


Válaszolnál nekem egy kérdésre? Az utóbbi időben hány olyan játékkal játszottál, ami irányíthatatlan hisztérikus nevetésre késztetett volna? Ha olyan vagy, mint én, akkor egyel sem. Úgy látszik a humor eltűnt a virtuális szórakoztatás világából, és helyébe az az ultra-komoly szándék lépett, hogy lemásoljuk a valóságot. Bár néhány játékban időnként hallhatunk egy-két vicces beszólást, vagy láthatunk pár huncut élőlényt, sajnos egyik sincs tele annyi könnyed humorral, hogy végigkuncoghatnánk. Ehelyett nekünk csak a félelem okozta izzadás jutott.

Egy érdekes, de széles körben nem ismert francia cég, a Gaumont Multimedia mindezt meg akarja változtatni. Sebastien Hamon, a Gaumont project igazgatója egyetért azzal, hogy a mai játékok nagy része túlságosan komoly. Ő és fejlesztőcsapata már régóta hiányolja az olyan klasszikus humoros kalandjátékokat, mint a Day of the Tentacle vagy a Sam & Max. Úgy döntöttek, itt az ideje a megújulásnak, mivel a játékosok még mindig szeretnek nevetni játék közben.


Tehát a csapat nekilátott a Stupid Invaders elkészítéséhez, ami a francia UbiSoft gondozásában megjelenő kalandjáték lesz. A játék címe teljes mértékben kizárja a komolyság lehetőségét. Az epilepszia figyelmeztetés helyett, ami már annyira megszokottá vált, ebben a játékban a következő figyelmeztetés fog szerepelni: “Az érzékeny elmék tartózkodjanak a játéktól. Szélsőségesen erőteljes nevetés várható.” Nos, az ilyen intéseket szeretem igazán. Hamon megemlítette, hogy ő leginkább a szereplők vicces párbeszédeit szereti.

A játékot a Space Goofs (Les Zinzins de l’Espace) nevű rajzfilmsorozat ihlette, amit szintén a Gaumont Multimedia készített. Hamon állítása szerint a fejlesztők életre akarták kelteni ezeket a szereplőket, de egy olyan történetben, ami méltó hozzájuk. A számítógépes játék tűnt a legalkalmasabbnak erre a célra. A Stupid Invaders kifiguráz minden olyan régi sci-fi filmet, amiben a földönkívüliek a Földet fenyegették.


A történet elég szokatlan. A főgonosz, Dr. S idegeneket fog el és a laboratóriumában tanulmányozza őket. Azért analizálja és boncolgatja ezeket a teremtményeket, hogy megakadályozza az idegenek invázióját. Ezen kívül, nagy örömét leli abban, ha formaldehiddel teli üvegekbe tuszkolhat földönkívülieket. Egy rosszul sikerült piknik után, öt szerencsétlen példány - Gorgeous, Candy, Stereo, Etno és Bud - landol a Földön, és azon nyomban a gonosztevő célpontjaivá válnak. Dr. S felbérel egy pszichopata asszisztenst, a fejvadász Bolok-ot, hogy segítsen neki a hajszában. Az öt nem túl intelligens lénynek számos kellemetlenséget kell kiállnia, például aknákat egy trágyagyárban, egy bürokratikus rémálmot egy jeges gőzfürdőben, és egy véres terápiát egy boncteremben.

Mindegyik idegent irányíthatod a történetben, mely során változatos fejtörőket kell megoldanod egy 500 különböző helyszínből álló hatalmas univerzumban. Több mint 50 mellékszereplővel találkozhatsz, akik a fejlesztők állítása szerint mind “hihetetlenül csúnyák, visszataszítóak, agyatlanok és rosszindulatúak”. Több mint 100 frenetikus animáció és 2000 párbeszéd fokozza a hatást. Ezek után ttöbb mint világos, hogy az átlagosnál jóval változatosabb lesz a játék.


A fejtörők kitalálásakor a fejlesztők ügyeltek arra, hogy ne alkalmazzanak értelmetlen és áthághatatlan akadályokat. “Megpróbáltuk mellőzni a megoldhatatlan helyzeteket. Utálom, ha egy játékban be kell dugnod a ceruzát a kenyérpirítóba, és fel kell kapcsolnod a villanyt, hogy kinyithass egy ajtót. Ráadásul csak azért, hogy több legyen a játékidő.” - mondta Hamon. Bár nincs lehetőség szabad, szerkesztetlen játékmenetre, az időkorlátozás elég ritka, hiszen általában akármennyit gondolkodhatsz egy előtted álló akadály megoldásán.

Ezúttal senki sem próbálja elhitetni velünk, hogy a játék a legmodernebb szoftver engine-nel rendelkezik. Hamon beismerte, hogy a Stupid Invaders nem egy technológia orientált játék. Ettől függetlenül az engine kihasznál egy apróbb 3D funkciót, hogy jól változtathassa a figurák méretét a Z-buffering segítségével. A tömörítő engine saját készítésű, és minőségbeli romlás nélkül tud lejátszani teljes képernyős animációt és zenét. A játék 640x480-as felbontást és 24-bites színmélységet támogat.


Természetesen mesterséges intelligencia sincs a játékban. Hamon büszkén kérkedett azzal, hogy abszolúte nem használtak AI-t, mivel “minden egyes szereplő buta, teljesen hülye, és ezek közül is azok a legbutábbak, amiket nem te irányítasz”. A sok olyan játék mellett, amik feleslegesen hencegnek a kifinomult számítógép vezérelte karaktereikkel, nagyon jó látni egy olyat, ami inkább az értelmetlenségével kérkedik.

Bár még nemlétezik játszható verzió, a Stupid Invaders megjelenését a következő év első negyedévére ígérik. Minden helyszín és háttér elkészült. Mivel a játék eléggé nagy léptékű, ez elég nagy elvégzett, kemény munkát jelent. A fejlesztőcsapat már az alapvető programozással is elkészült, így már csak a szórakoztatásra kell energiát fordítani. Ezen felül további mozgásokon és animációkon dolgoznak. Most még elég nehéz megmondani, hogy milyen lesz majd a játék, de lehet hogy pont ez fogja jelenteni a felüdülést a kemény munkát igénylő mentális kihívások alól, amikkel legalább az illúzióját meg akarjuk tartani értelmünknek.



Jellemzők:
   • Sok-sok humor.
   • Klasszikus science fiction mozifilmeket kifigurázó téma.
   • Szokatlan történet, mely a főgonoszra koncentrál.
   • Öt különböző idegennel játszhatunk.
   • Változatos szereplők és helyszínek.
   • Érdekes és logikus fejtörők.
   • Ismert rajzfilmesek tervezték.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások