Force Commander

Force Commander

1999. november 11. 18:48, Csütörtök

Kiadó: LucasArts
Fejlesztő: LucasArts

Kategória: valósidejű stratégia
Megjelenési dátum: 1999 vége, 2000 eleje
Rendszerkövetelmények: P200 Mhz, 64 Mb RAM, 3D gyorsító ajánlott

A Birodalom visszavág a kedvenc Star Wars filmem, s annak egyik legjobb része a hothi csata. A Lucasarts ezt az élményt próbálja most visszaadni a számítógép képernyőjére. A Star Wars név már önmagában remek reklámhordozó, a játék iránti figyelem és a minőségi követelmény nagyságrendekkel nagyobb a szokványosnál. A játék a LucasArts legutóbbi Star Wars Episode I: The Phantom Menace játékinváziója után visszatér a kezdetekhez, a IV-VI. részt dolgozza fel.

Az eredeti 2 dimenziós játékot teljesen újrairták és a mai grafikai igényeknek megfelelően egy 3D motort raktak alá. Ezt már csak a Star Wars univerzum alapkoncepciója is indokolta, minden a katonák, az emberek szintjén zajlik. Így tudják legjobban visszaadni a csata érzetét, és természetesen mi is a harcmezőn vagyunk. A kamera szabadon mozgathatjuk, kijelölt egységekhez vagy csoportokhoz erősíthetjük. Ha személyesebb élményt akarunk csupán rá kell nagyítanunk az akcióra. Ha pedig át akarjuk látni a csata állását le is kicsinyíthetjük a terepet és madárszemszögből nézve máris egyértelmű lesz a stratégiai helyzet.



A játékban Brenn Tanter közlegény szerepében játszunk, akinek pályafutása most kezdődőtt a Birodalmi Flottánál és életútját egészen tábornokká válásáig követhetjük végig. De a játék nem végig a birodalmiak oldalán zajlik. Megtehetjük, hogy átváltunk a másik oldalra, és visszatérünk az általunk előzőleg birodalmi tábornokként meglátogatott bolygóra -tábornokként felépítjük az endori bázist, majd a lázadók szerepében leromboljuk azt.

Minden küldetés egy birodalmi csillagromboló hangárjában kezdődik, ahol ki kell választani a landoló erőket. Az egységeket küldetésről küldetésre tovább lehet vinni, ami azért is érdekes, mert 3 tapasztalati szintjük van. A magasabb szintű egységek jobb fegyverrel és felszereléssel rendelkeznek. Az érzelmi kötödést erősítendő az egységeknek egyedi nevet adhatunk.

Összesen 24 küldetés van - 12 birodalmi és 12 lázadó -, kisebb módosításokkal mindegyik a klasszikus filmsorozaton alapul. Az első három gyakorlópálya a Tatooine bolygón játszódik, de gyorsan elérünk az igazi izgalmakhoz. A Csillagok Háborújában csupán két nagyobb szárazföldi csata volt, a Hoth és az Endor bolygón. Mindkét csatát feldolgozták és hozzáadtak pluszként néhány elképzelt összecsapást is. A játékmenet elvezet minden kiemelt szerepet játszó bolygóra, mint a Tatooine, Corellia, Yavin, Hoth vagy az Endor. A terep minden rajongónak ismerős lesz (Tatooine - sivatag, Hoth - hómezők stb.) A terepen rengeteg a játékban is szerepet kapó objektumot helyeztek el, pl. utakat, Sarlac barlangját, ahol jópár katonát veszthetünk stb.



A jól ismert helyeken kívűl a már megszokott arcokkal is találkozhatunk. A különféle küldetések során minden főszerepet játszott karakter írányítását megkapjuk, mint C3PO, R2D2, Luke, Han, Leia, Chewbacca vagy maga a Hoth bolygón maga Darth Vader. A minden harmadik küldetés utáni videóbejátszások emlékeztethetnek minket a film eseményeire, csupán néhány jelentéktelen változtatás lesz. Megszerezték a Star Wars Special Edition liszenszjogait, plusz hozzáadtak néhány saját járművet és karaktert.

Természetesen minden kedvenccé vált jármű is a játékban lesz: AT-AT-k és AT-ST-k, X és Y-Wingek, Tie Fighterek és Tie Bomberek stb. Egyszóval minden, ami csak a filmekben szerepelt. Az filmben nem szereplő extra egység lesz a támadótank és a légelhárító AT-AA.

Egyégeinknek négy különféle hozzáállást adhatunk meg:
agresszív: az ellenséget látótávolba érve megtámadja és követi, amíg el nem pusztítja
őrző: megtámadja az ellenséget, de nem követi
védekező: az ellenséget csak bizonyos távolságon belül támadja meg
békés: még ha provokálják sem támad
*


A valósidejű stratégiákban egyedinek számító lehetőségünk is lesz: több egységet kombinálva létrehozhatunk új, hatékonyabb egységeket (pl.: a Dewback motorosoknak rohamosztagos puskát adhatunk). Ha nem lenne elég, az ellenfél tűzerejét önmaga ellen fordíthatjuk, mint Chewbacca tette ezt a Jedi visszatér során, amikor az Endor bolygón beült a birodalmi járműbe. Ezt a Force Commanderben speciális egységekkel tehetjük meg (legjobban továbbra is Chewbacca végzi ezt a munkát). Az egyik lázadó feladat fő célja is ez lesz, el kell foglalnunk egy AT-AT lépegetőt és trójai falóként a birodalmiak ellen kell fordítanunk.

A bázisok, tornyok és katonai egységek fel- vagy megépítése helyett le kell hívnunk azokat orbitális pályáról. Ez nem csak a realitást növeli, hanem lehetővé teszi villámgyors tanktámadásokat is. A szállítóegységek kapacitása korlátozott, a nagyobb egységek természetesen több helyet foglalnak el (nem hívhatunk le 50 AT-AT-t).

A játékban nincs semmiféle nyersanyaggyűjtőgetés, új egységek és épületeket bizonyos stratégiai pontok elfoglalása után kapunk. Elérve az előre meghatározott célok egyikét - elfoglalva mondjuk egy ellenséges bázist - elkölthetünk jónéhány "command point" -ot (ez hasonlít a Panzer General Prestige pontjaihoz).


A játék 35 multiplayer pályáján négy játékos játszhat Interneten, TCP/IP kapcsolattal vagy IPX hálón át, tehát négy birodalmi vagy négy lázadó csapat lehet, vagy a kettő kombinációja. , vagy . A játékban lesznek kooperatív kampányok, egymás elleni csaták, "szerezd meg a zászlót" és jelzőfényháború (hasonlatos a szerezd meg és tartd meg típushoz), ahol jelzőfényeket kell elhelyezni a játékmezőn. Mint majd minden LucasArts játék ez is megtalálható lesz az MSN Gaming Zone-n. A Star Wars liszensz természete miatt nem mellékelnek szintszerkesztőt.

A Force Commander két szóval könnyedén jellemezhető: Star Wars. A valósidejű stratégiához jobban illik a mostani 3D motor a tavalyi 2D változatnál. Szükséges hozzá egy Direct3D kompatibilís gyorsítókártya, de a szoftveres gyorsítást is támogatni fogja. Megjelenése (1999 végén?) 2000 elején várható.

Jellemzők:

   • A IV-VI. rész tökéletes feldolgozása
   • Speciális kameraállások, kiváló kameramozgatás
   • Egyértelmű "Command Point" rendszer
   • Új Star Wars egységek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások