Dawn of War

Dawn of War

1999. november 12. 18:16, Péntek


Kiadó: SouthPeak Interactive
Fejlesztő: Illusion Machines

Kategória: valósidejű stratégia
Megjelenési dátum: 2000 közepe
Rendszerkövetelmények: P100 MHz, 16 MB RAM

Még néhány évvel ezelőtt a Virgin Interactive együtt dolgozott egy kis fejlesztő céggel, az Illusion Machines-el. Közös munkájuk tárgya egy a történelem előtti időkben, a cro-magnoni és a neandervölgyi ősember korában játszodó valósidejű stragégiai játék volt. A Virgin összeomlása után a játék is eltünt a porondról. De néhány hónappal ezelőtt a SouthPeak Interactive kiadta a jövőbeni terveiben szereplő játékok listáját, és ebben 2000 közepére dátumozva megtalálható a Dawn of War is.



A címből is láthatjuk, hogy a játékmenet eléggé egyszerű. A cro-magnoni, neandervölgyi vagy a Saurian törzs vezetője vagyunk és 10 fokozatosan nehezedő küldetésben kell helytállnunk, feljebbmászva az evolúciós létrán. Embereinknek különféle feladatokat oszthatunk ki, mint az anyagok begyűjtése, új épületek építése, új technológiák feltalálása vagy új törzstagok nemzése. Egyszóval a szokványos RTS dolgok.

A stratégiák rajongói néhány változásnak biztosan örülni fognak. A kutatás végzésére kijelölt törzstagok munkájunk végeztével automatikusan folytatják a kiválasztott fejlődési ágat. A fejlődési fa az új technikákkal kezdődik, mint az Út, Fa vagy Falak. Pl.: Mikor kifejlesztettük a Fa ág első tagját képesek vagyunk tutajt építeni, és egy mondjuk szét tudunk csapni egy szigeten lévő neandervölgyi banda sorai között. De eközben kutatóink nem állnak meg, hanem ezután a faanyagbegyüjtés gyorsításának módján törik a fejüket.



Mindegyik faj kap speciális, csak rá jellemző technológiákat is. A Saurianok képesek ellopni a dinoszauruszok tojásait míg a Neandervölgyiek csapdaállítási technikájukról híresek. Mint látható a kutatás igen egyszerű dolog, és jóval kevesebb téma is van más játékokhoz képest.

Egy játékos esetén a küldetések célja - a Starcrafthoz hasonlóan - fajfüggő. A missziókban általában bizonyos szintre fel kell fejleszteni a csapatunkat, ki kell irtani egy rivális klánt vagy meg kell tanulni egy bizonyos technológiát. Közben természetesen meg kell védenünk törzsünket a rivális ősemberektől, betegségek tizedelik embereinket, szembe kell néznünk kitörő vulkánokkal, földrengésekkel és rengeteg különféle dinoszauruszfajjal (Tyrannosaurs, Pterodactyls, Velociraptors vagy Megalodon Sharks). Jónéhány küldetésnél a puszta túlélés a cél.



A játék még számos kivánnivalót hagy maga után, rengeteg kérdés merülhet fel bennünk. Grafikailag nem a legjobb, játékmenet szempontjából meg az épületek és a technológiák alacsony száma a negatív tényező. A Starcraft vagy a Tiberian Sun bonyolultságához szokott játékosok biztosan csalódni fognak. Ugyan van még majd fél év a fejlesztésekre, de kérdés, hogy fogja megállni a helyét az igen erős versenyben. Egyetlen pozítivumként a nagyon alacsony rendszerkövetelményeket lehet említeni: mivel a régebbi gépekkel rendelkező játékosok kimaradnak napjaink játékaiból, így ők potenciális vásárlóerőt jelentenek. 2000 nyaráig sok idő van, még biztosan vissza fogunk térni a fejlesztés állására.

Jellemzők:

   • Ősemberstratégia az emberré válás hajnalán
   • 10 fokozatosan nehezedő egyedi küldetés
   • Automatizált kutatás-fejlesztés
   • Igen alacsony rendszerkövetelmények

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások