2014. január 10. 13:51, Péntek
Evan Spiegel, a Snapchat társalapítója és első embere megindokolta, hogy miért utasította el a Facebook rendkívül gáláns felvásárlási ajánlatát.
A korlátozott ideig megtekinthető fotókat kitaláló képmegosztó szolgáltatás menedzsere a Forbes amerikai gazdasági magazinnal osztotta meg a gondolatait és kitért a tavaly novemberi ügyre is. Mint ismeretes, a Snapchat 23 éves társalapítója
visszautasította a Facebook 3 milliárd dolláros ajánlatát, mondván előtte szeretné a jelenlegi kb. 50 millióról tovább növelni a felhasználók számát, mert így még több pénzt kérhet a platformért. (A cég a Google figyelmét is
felkeltette.) A lépés érthetetlennek tűnt, hiszen a társalapítóknak a becsült 25% részesedésük után fejenként 750 millió dollárt hozott volna a tranzakció. Spiegel ezzel kapcsolatban ezt
nyilatkozta: "Csak nagyon kevés olyan ember van a világon, akinek lehetősége van egy ilyen üzletet felépíteni. Nem érdemes mindezt egy rövid távú nyereségért elcserélni." Spiegel egyébként nem származik szegény családból, szülei a Hardvardon és a Yale-en végzett jogászok, ma is náluk, Malibu közelében, fél mérföldre az óceántól lakik.
A Forbes azt gyanítja, hogy a döntés nem az ajánlat nagyságán bukott el, hanem sokkal inkább arról van szó, hogy a Snapchat társalapítói felfedezték a Facebook egyik gyenge pontját és ezt az esélyt ki akarják használni, azért, hogy - legalább a mobil eszközökön - megelőzhessék a közösségi oldalt. Amikor Mark Zuckerberg először találkozni akart Spiegellel, akkor meghívta a Facebook központjába, de ezt a fiatal üzletember elutasította. Azt kérte, hogy inkább Zuckerberg utazzon Los Angelesbe. A beszélgetésen a közösségi platform első embere sötét jövőt vázolt fel Spiegelnek és világossá tette számára, hogy a Facebook egy mobil készüléken használható szolgáltatással akar jelentkezni, amely el fogja tiporni a kisebb vetélytársakat. Nos, ez nem következett be, sőt: a Facebook Poke nevű alkalmazás látványosat bukott, a Snapchat viszont egyre népszerűbb.
Egy neve elhallgatását kérő vezető befektető az üggyel kapcsolatban azt hangsúlyozta, hogy megérti, hogy miért van stratégiai értéke Spiegelék cégének, de azt már nem világos számára hogyan érhet 3 milliárd dollárt. Magvas gondolata szerint "egyetlen általa ismert univerzumban sem ér ennyit", hiszen nincs bevétele, és még terve nincs arra hogyan lesz bevétele. Nos, más befektetők ezt nem így gondolják, hiszen a vállalat tavaly decemberben 50 millió dollár befektetői pénzt kalapozott össze. A napi 400 millió elküldött fotó a megosztásra nem szánt tartalmakat küldözgető fiataloknak köszönhető.