2017. augusztus 22. 14:06, Kedd
A rendszer minden autóipari és más ágazatbeli cég előtt nyitott.
Még idén
bemutatkozik a BMW azon iNext modellje, amely a gyártó, az Intel és a MobilEye együttműködésében készül. Az új technikák segítségével a vezető nem csak arra lesz képes, hogy levegye a kezét a kormányról (2. szint), vagy elfordítsa a szemét (3. szint), hanem teljesen más dolgokkal is foglalkozhat majd (4. szint). A távlati cél pedig az 5. szint, amikor már egyáltalán nem lesz szükség emberi sofőrre. Ehhez a kooperációhoz csatlakozott tavaly májusban a Delphi és most a Fiat Chrysler. A felek
aláírtak egy szándéknyilatkozatot arról, hogy közösen fejlesztenek ki egy globálisan meghatározó, autonóm vezetési platformot. Emellett további partnerek csatlakozására lehet számítani a közeljövőben.
Sergio Marchionne, a Fiat Chrysler vezérigazgatója kijelentette, hogy az autonóm vezetéssel kapcsolatos technológia fejlődése érdekében elengedhetetlenek az autógyártók, a technológiai szolgáltatók és a beszállítók közötti partneri kapcsolatok. A Fiat Chrysler azonban nem csupán a saját műszaki kompetenciáját akarja bevinni ebbe az együttműködésbe, hanem az értékesítési volumenjét, a földrajzi pozícióit és az észak-amerikai piacon szerzett tapasztalatait is.
A vállalatok olyan gépkocsit akarnak piacra dobni, amelynél a sofőr az út során kényelmesen olvashat vagy e-maileket írhat és csak különleges helyzetekben kell megfognia a kormányt. A hosszú távú cél az, hogy a platform később szabvánnyá váljon az ágazaton belül és azt más gyártóknak is eladhassák. A kooperáció keretében a gyártók az év végéig 40 tesztjárművet készítenek el.