2019. január 27. 11:04, Vasárnap
A Microsoftnak az Amazon és a Google a legfőbb vetélytársa a stream-piacon.
Satya Nadella, a Microsoft vezérigazgatója kijelentette, hogy a területen legalább ugyanannyi esélyük van, mint az összes többi piaci szereplőnek, ugyanakkor szerinte számos szempontból előnyös helyzetben vannak. Egyrészt rendelkeznek saját felhőinfrastruktúrával, igaz, ez az Amazon és a Google esetében is elmondható, de nekik viszont emellett számos saját játékuk is van. Nem véletlenül nevezik az új xCloud nevű projektjüket a játékok Netflixének. A név egyben az elérendő ambíciózus célt is jelöli. A videostreamek területén ugyanolyan szinonimává akarnak válni, mint a Spotify a zenei streamek piacán.
A menedzser azzal indokolta a saját játékstream-szolgáltatás elindítását, hogy világszerte kétmilliárdan játszanak, de ők nyilvánvalóan nem fognak tudni mindegyiküknek konzolt eladni, ezért más megoldást kell találniuk. Sok országban a játékosok csak álmodnak egy konzolról, televízióról vagy asztali számítógépről, az ő számukra csupán az okostelefon jöhet szóba egyedül az online világ felfedezésére és használatára. Éppen ezért szerinte az lesz a verseny győztese, aki képes lesz a minőségi játékokat eljuttatni minden lehetséges készülékre. Az biztos, hogy izgalmas megmérettetésre van kilátás.
Tavaly óta
nyilvánvaló, hogy Stream- és játékkonzolokat tervez a Microsoft, amelyekkel az Xbox One-t akarja kiváltani. A megjelent információk arra utaltak, hogy a társaság egyre inkább egy "játék-Netflix platformban" gondolkodik, amely fix bevételeket generálhat és amely egyszerre kínálhat játékokat, de akár más tartalmakat is; a cég programok streamelését is
tervezi. Az xCloud ugyanakkor hosszú távon nem váltja majd ki sem az Xbox, sem a Windows játékplatformot, csak egy további lehetőség lesz.