Command and Conquer: Red Alert 2

Command and Conquer: Red Alert 2

2000. november 26. 03:25, Vasárnap

Kiadó: Electronics Arts
Fejlesztő: Westwood Studios

Rendszer Követelmények:
Minimum: PII 266, 64 MB RAM, Win9x/ME
Hasonló játékok: Red Alert, Tiberian Sun
Kategória: Real-time stratégia


Az egykor csendesen meghúzódó RPG játékokhoz hasonlóan, a valós idejű stratégiák is hosszú utat tettek meg az elmúlt pár évben. A műfaj úttörője, a Dune 2 óta az RTS-ek igazi virágzásnak indultak, és olyan klasszikus darabok születtek, mint a Warcraft 2 vagy a Starcraft. A technológia fejlődés új arculatot adott a műfajnak, mivel megjelentek a 3D RTS játékok. A 3D ma már nem puszta divat, hanem igazi követelmény lett, hiszen nagyon sok rajongó várja kedvenc játékainak 3D-s folytatását. Azonban a legnépszerűbb sorozat (egészen az Emperor: Battle for Dune bejelentéséig) határozottan ragaszkodik 2D-s gyökereihez. A Command & Conquer sorozatról van szó. A Command & Conquer olyan sikeres lett, hogy számos folytatás is követte, többek között a nem pontosan folytatásnak nevezendő Red Alert. A fejlesztők újból elkalauzolnak minket ebbe a gazdag atmoszférájú világba a Red Alert 2-vel, ami újból lehetőséget ad az RTS rajongóknak, hogy modern városi helyszíneken csatázzanak.

Klikk ide!

Az eredeti Red Alert rajongói biztos emlékeznek arra az alternatív történelemre, amit a század egyik legfontosabb személye hívott életre. Albert Einstein meg akarta előzni Hitler rémuralmát, így egy időgépben visszautazott a zsarnok fiatal éveinek korába és megölte őt. Mikor Einstein visszatért saját korába, azt tapasztalta, hogy ugyan megakadályozott egy őrültet világuralmi terveiben, de ezzel szabad utat adott egy másik őrült hatalomvágyának. Ez a másik személy Sztálin volt. Bár a szovjet fenyegetés gyorsan kiterjesztette uralmát a környező országokra, a szövetségesek együttes ereje képes volt megállítani a terjeszkedést. Később az Egyesült Államok egy feléjük lojális politikust helyezett az állam élére, Alex Romanov tábornokot, aki osztotta az USA demokratikus nézeteit. Ezzel elérkeztünk a jelenbe, amikor is az eddig csendes szovjetek három fronton is támadják az Államokat, és pszichikai erőforrásaikkal fokozatosan le is igázzák az amerikai lakosságot. Elesett New York, San Francisco, San Antonio, St. Louis, és még sok város, és úgy tűnik a vörösök keze mindenhová elér. A szovjetek vagy a szövetségesek vezető tábornokaként a te feladatod biztosítani, hogy az USA továbbra is szabad ország maradjon, vagy hogy összeomoljon a brutális invázió nyomása alatt.

Klikk ide!   Klikk ide!

A Red Alert 2 játékmenete azonnal ismerős lesz bárkinek, aki játszott az utóbbi években RTS játékkal, hiszen ugyanazt az alapvető sémát követi, mint elődei. Más szóval a játékosnak át kell kutatnia a terepet arany után, bányászgépekkel össze kell gyűjtenie azt, és folyamatosan fejlesztenie kell bázisát egy időben a különböző technológiai fejlesztésekkel. Persze az hogy ezeket hogyan hajtod végre, nagyban függ attól, hogy melyik oldalra álltál, mivel mindkét oldalnak más és más előnyei illetve hátrányai vannak. Például a szövetségesek nagyon lassan termelnek, viszont gyorsan gyűjtik be a nyersanyagokat. A szovjetek hasonló séma szerint villámgyorsan építkeznek, de nagyon sok idejükbe telik összegyűjteni a szükséges nyersanyagokat. Bár ezek az alapvető RTS koncepciók ismerősek lehetnek, nem szabad azt hinnünk, hogy a Red Alert 2 nem más, mint alapvető elemei összessége.

Klikk ide!   Klikk ide!

A fentiek erősen meghatározzák, hogyan haladsz végig egy küldetésen, azonban ezek a küldetések gyakran felülemelkednek ezeken az alapvető sémákon, mivel olyan kihívások elé állítanak, amik különböző stratégiák alkalmazására serkentenek. Például lehet, hogy be kell ásnod magad valahová, és erős védelmet kell kiépítened, hogy megvédd titkos laboratóriumodat a Szövetségesek elől. A Virgin szigeteki invázió pedig azt követeli meg tőled, hogy jól kiegyensúlyozd tengeri erőidet és a bázis védelmét. Lesznek olyan küldetések, melyben nem tudsz majd semmit sem építeni, hanem egy előre összeállított csapattal kell végigküzdened a küldetést. Más küldetésekben csak egy vagy két épületed lesz, és korlátozott mennyiségű nyersanyaggal kell majd elboldogulnod. Ez a megközelítés szakít a megszokott RTS formulával, és sokkal modernebb hangulatot áraszt, ami mellesleg az egész Red Alert 2-re jellemző. Teljesen megszokott az a látvány a játékban, amint végigrobogsz egy nagyvárosban, és a kocsik félrehúzódnak, amint egységeid lyukakat lőnek az aszfaltba. Mindent egybevéve a küldetések meglehetősen eltérnek a műfaj szokásaitól, és felülemelkednek az alapvető RTS koncepciókon.

Klikk ide!   Klikk ide!

A Westwood RTS játékok elsődleges megkülönböztető jegye a színes és mutatós egységek illetve épületek, amikben a Red Alert 2 igazán nem szűkölködik. Vegyük példának a Szövetségeseket. Ők a ravaszságot és a bomlasztást részesítik előnyben a nyers erővel szemben, és egységeik is ezt a filozófiát tükrözik. Az einsteini időtechnológia lehetőségeit kihasználva képesek Chrono Legionnaire-eket készíteni, amik az időben tesznek rövid ugrásokat, ahelyett, hogy ténylegesen mozognának. Harc közben ezek a különleges egységek képesek energiájukat egy tárgyra fókuszálni, és időlegesen, vagy véglegesen, kiteleportálni azt az időből. A Mirage tankok is jól jellemzik a Szövetségesek személyiségét, mivel álló helyzetben képesek fának vagy sziklának álcázni magukat. Még a hátrányokat is feljavították, hiszen a kémek ezúttal sokkal többre képesek, például leállítják a reaktorokat vagy a radarokat. A Szovjetek pont az ellenkező megközelítést választották, mivel nyers erővel érik el céljaikat. Olcsó és könnyen elkészíthető egységeiket úgy tervezték, hogy feláldozhatóak legyenek a totális háborúban. A V3 Rocket Launcher és a Kirov Airship egységek hihetetlen károkat képesek okozni. A klasszikus Szovjet egységek is visszatérnek, többek között újra láthatjuk a dinamitos Crazy Ivan-t és az elmét befolyásoló Yuri-t, bár ezeket is új tulajdonságokkal ruházták fel, hogy frissek és érdekesek legyenek ebben az új háborúban is.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások