2020. július 13. 08:47, Hétfő
A külsős fejlesztők a Microsoft kikötése miatt nem kérhetnek többet az optimalizációért.
A napokban még arról írtunk, hogy
a nyár végén jön az olcsóbb Xbox konzol, eközben azonban a Microsoft (és a játékokra kiéhezett felhasználók) gőzerővel készülnek a csúcsmegoldás piacra dobására. Egy érdekes kitétel szerint a játékokat fejlesztő cégek nem kérhetnek majd többet a nagyobb teljesítményt nyújtó konzolra írt változatokért, ami számunkra mindenképpen kedvező fejlemény.
A téma iránt érdeklődők eddig is jól tudták, hogy az új generáció, vagyis az Xbox Series X, az úgynevezett Smart Delivery funkcióval együtt jelenik majd meg a boltokban, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy az általunk megvásárolt játékok mindig az aktuális hardvernek megfelelő módon futnak majd, vagyis amennyiben nem rögtön az első napon váltunk az új készülékre, ettől még az Xbox One szoftvereket később egyszerű és kényelmes módon vihetjük majd át az utódra, azon pedig a megfelelő módon optimalizált változat indul majd el. Emiatt a külsős fejlesztők
nem kérhetnek több pénzt az új konzolra átvitt játékokért, mint ahogy felárat sem számolhatnak fel a Smart Delivery jelenléte miatt, amivel persze nem mindenki ért egyet, a Microsoft azonban a jelek szerint kitart eredeti döntése mellett.
A visszafelé való kompatibilitás természetesen ettől függetlenül jelen lesz az új készüléken, vagyis minden olyan játékot kényelmesen elindíthatunk majd, amely eredetileg az Xbox One típusra készült – az egyetlen eltérés ebben az esetben az optimalizáció hiánya, vagyis a régebbi játékok ugyanolyan minőségben futnak majd az új készülékeken. Ami az ingyenes „frissítést” illeti, itt már olyan nevek esetében jelentették be ennek jelenlétét, mint a FIFA 21, a Cyberpunk 2077, a Destiny 2, vagy akár az Assassin’s Creed Valhalla, ám a Microsoft szeretne mindenki számára több opciót elérhetővé tenni, még abban az esetben is, ha az adott partner nem kívánja alkalmazni az ajánlott metódust. A Smart Delivery támogatásának hiánya esetén például lehetőségük lesz csomagban kínálni az adott játék két eltérő változatát, így jelenik például meg a 2K által piacra dobott NBA 2K21, amely 100 dolláros ajánlatként lesz elérhető.
Az elkövetkező hónapokban kiderül, hogy a fejlesztők mekkora hányada lesz hajlandó támogatni az érdekes funkciót, amely nagyban segíthet az új generáció elterjedésében.