X-COM: Enforcer

X-COM: Enforcer

2001. május 19. 16:46, Szombat

Kiadó: Infogrames
Fejlesztő: Microprose

Rendszer Követelmények:
Minimum: P233, 32MB RAM, Win9x/ME
Ajánlott: PII 450, 64MB RAM, 3D gyorsító
Hasonló játékok: Expendable
Kategória: Akció


A játékgyártó cégek számára talán az egyik legnehezebb dolog egy már meglévő, bejáratott termék arculatának megváltoztatása, új tartalommal való felruházása, és a közönséggel való elfogadtatása. A Microprose X-COM (eXtraterrestrial COMbat unit) sorozata éveken keresztül egyet jelentett a legizgalmasabb fordulós stratégiai játékokkal, melyekben a gonosz idegenekkel kellett felvennünk a harcot. Most a Microprose anyahajó váratlanul 180 fokos fordulatot vett, és az Infogrames-en keresztül hirtelen piacra dobtak egy third-person shootert, az X-COM: Enforcer-t. A program egyik korábbi X-COM játékhoz sem hasonlítható, sőt, inkább úgy tűnik, hogy a készítők leginkább a mostanság oly divatos akciójátékokhoz kívánták igazítani terméküket. Tény, hogy a múltban piacra került néhány olyan X-COM program, mely kissé kilógott a sorból (pl.: X-COM Interceptor, vagy X-COM First Alien Invasion), de az irányvonaltól a legelütőbb mégis a mostani rész.

Klikk ide!    Klikk ide!

A kerettörténet nem túl eredeti, mondhatni a szokásos: A Földet érő végzetes idegen támadás után, az X-COM egyik professzora, Able Standard úgy dönt, neki kell lépéseket tennie azért, hogy sikerüljön visszaverni az űrlényeket. A tudós lelkiismeretes és kitartó munkájának eredménye az Enforcer, egy hatalmas robot szuperkatona, mely a Földön kifejlesztett robottechnológiákat, és az utcáról összegyűjtött idegen találmányok működési elvét felhasználva készült. Habár a professzor elveszti a külső támogatásból érkező forrásokat, saját magánlaborjában tovább dolgozik, és rövid idő alatt befejezi művét. A játékosnak az Enforcer szerepébe bújva kell teljesíteni a feladatokat, hogy legyőzze az idegen seregeket. A program nem épül túlzottan a cselekményre.

Klikk ide!    Klikk ide!

A helyszín az Amerikai Egyesült Államok, az időpont a 21. század, ami megint meglepő lehet, hiszen az eddigi X-COM játékok mind a távoli jövőben játszódtak. Igazán üdítő a helyszínek sokfélesége: csatáinkat városi utcákon, légpárnás hajókon, ipari területeken, irodaházakban, háztetőkön, szennyvízcsatornákban, stadionokban, és szupermarketekben vívjuk. Gondosan elkészített, kidolgozott pályákon kell harcba szállnunk az ellenféllel, egészen a szűk helyektől kezdve, a nagy, nyitott tereken át. A pályákon található épületek falainak és ablakainak jó része átrobbantható. A közepes méretű arénák sosem unalmasak, tele vannak izgalmas tereptárgyakkal, amik a tervezésre fektetett gondosságot tükrözik.

Klikk ide!    Klikk ide!

Több mint 30 küldetés van a programban. Minden misszió elején tájékoztatást kapunk arról, hogy mi vár ránk. A programhoz még pályaszerkesztőt is mellékeltek, ami mondjuk nem túl felhasználóbarát, ezért elsősorban azok tuják majd használni, akik ismerik az Unreal Editort. Az egyes szinteken általában az elsődleges cél minden utunkba kerülő lény elpusztítása. A cselekményt esetleg fűszerezik némi mentőakcióval, vagy védelmi feladatokkal. Azok számára, akik szeretnek egy kicsit csatangolni a pályákon, és céljuk nem az, hogy a lehető legrövidebb idő alatt keresztülmenjenek rajtuk, a készítők rengeteg rejtett pályaszakaszt és meglepetést rejtettek el a szinteken. Ugyan a feladatok nem igazán színesek, a változatos helyszínek miatt mégis úgy érezzük, valami újat kell végrehajtanunk.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások