2024. október 28. 10:03, Hétfő
Az Instagram-tartalmak nézettsége befolyásolni fogja a videók tényleges minőségét: Adam Mosseri (az Instagramot és a Threads-t vezető Meta vezetője) szerint a népszerűbb videók jobb minőségben, míg a kevésbé népszerű videók alacsonyabb minőségben jelennek majd meg.
Mosseri egy videóban
elmondta, hogy az Instagram igyekszik „a lehető legjobb minőségű videót megmutatni”, de szerinte „ha valamit sokáig nem néznek - mert a megtekintések túlnyomó többsége az elején van -, akkor átállunk egy alacsonyabb minőségű videóra”. Ez nem teljesen új információ; a Meta már
tavaly is írt arról, hogy a különböző videók népszerűségétől függően különböző kódolási konfigurációkat használnak. A vállalat 2021-ben azt vetítette előre, hogy nem lesz képes lépést tartani a platformra feltöltött videók növekvő számával. (A cég tavalyi becslése szerint naponta 4 milliárd videostreamet szolgáltatott ki a Facebookon.)
De miután valaki megosztotta Mosseri videóját a Threads-en, sok felhasználónak voltak kérdései és kritikái, egy felhasználó pedig odáig ment, hogy "teljes őrültségnek”
nevezte a vállalat megközelítését. A vita arra késztette Mosserit, hogy további részletekkel szolgáljon. Egyrészt
tisztázta, hogy ezek a döntések „összesített szinten történnek, nem egyéni szinten”, tehát nem olyan helyzetről van szó, amikor az egyéni nézői elkötelezettség befolyásolja a nekik lejátszott videó minőségét. "A magasabb minőségre (CPU-intenzívebb kódolás és drágább tárolás a nagyobb fájlok esetében) vagyunk hajlamosak a nagyobb nézettséget elérő alkotók számára” - tette hozzá Mosseri. "Ez nem egy bináris küszöbérték, hanem inkább egy mozgatható skála.”
@lindseygamble_ bejegyzése
Megtekintés a Threads alkalmazásban
Több felhasználó azt is felvetette, hogy ez a megközelítés olyan rendszert hoz létre, amely a népszerű alkotókat előnyben részesíti a kisebbekkel szemben. A népszerű alkotók a legmagasabb minőségben posztolhatnak, ami erősíti népszerűségüket, míg a kisebb alkotók nem tudnak kitörni. Mosseri
szerint ez "jogos aggodalom”, de azt állította: „A gyakorlatban úgy tűnik, nem sokat számít, mivel a minőségbeli eltolódás nem hatalmas, és az, hogy az emberek interakcióba lépnek-e a videókkal, sokkal inkább a videó tartalmán, mint a minőségen alapul”. A minőség "sokkal fontosabb az alkotó, mint a néző számára” - mondta.
A Meta a blogjában azt írta, hogy a viszonylag kevés számú, legtöbbet nézett videók számítási erőforrásainak kímélése érdekében a friss feltöltéseket a leggyorsabb, legalapvetőbb kódolással látja el. Miután egy videó "kellően magas nézettséget ér el”, egy erősebb kódolási menetet kap. Amint elég népszerűvé válik, a Meta a legfejlettebb (értsd: leglassabb, legszámításigényesebb) feldolgozást alkalmazza a videóra. Az eredmény természetesen az, hogy a legnépszerűbb alkotóknak vannak általában a legjobban kinéző videóik.