2001. május 24. 18:17, Csütörtök
A napokban befejeződött a
TGI-NRC Visitor Lifestyle Research 2001 kutatás eredményeinek a kiértékelése. A TGI kutatásában több mint 70 hazai portál vett részt, köztük a SuperGamez is.
A kiértékelés megismerése után a szerkesztőség úgy döntött, hogy nyilvánosságra hozza az eredményeket, hiszen olvasók számára is érdekes lehet, hogy kik látogatják a SuperGamezt, és kik írogatnak például a fórumba.
Lássuk az adatokat!
Összesen 10066 személy töltötte ki értékelhetően az űrlapokat, ebből 2117-en jelölték be, hogy látogatják a SuperGamezt. Az alábbi adatok értelemszerűen csak a 2117 kitöltőre vonatkozó eredmények, amely a TGI munkatársai szerint reprezentatív minta.
Milyen rendszerességgel internetezik?
1. Hetente többször -
35,3 %
2. Minden nap -
24,2 %
3. Hetente egyszer -
22,8 %
4. Havonta többször -
15,7 %
5. Ritkábban mint havonta -
2, 1%
Milyen régóta internetezik?
1. 1-2 éve -
36,9 %
2. Régebben -
32,9 %
3. Fél-egy éve -
13,9 %
4. Kevesebb mint negyedéve -
9,1 %
5. Negyed-fél éve -
7,1 %
Nem
1. férfi -
69,6 %
2. nő -
30,4 %
Kor
1. 14 - 19 év -
37 %
2. 20 - 29 év -
32,5 %
3. 30 - 39 év -
12,9 %
4. 40 - 49 év -
12,7 %
5. 50 - 59 év -
4,5 %
6. 60 - 69 év -
0,4 %
Településtípus
1. Egyéb város -
28,4 %
2. Község -
24,7 %
3. Budapest -
24,3 %
4. Megyeszékhely -
22,5 %
Iskolai végzettség
1. Középiskola -
49,1 %
2. Főiskola, egyetem -
23,1 %
3. 8 általános vagy kevesebb -
20,8 %
4. Szakmunkásképző -
6,6 %
Foglalkozás
1. diák -
44,9 %
2. irodai alkalmazott -
15,5 %
3. vezető, cégtulajdonos -
15,2 %
4. diplomás szellemi -
11,2 %
5. szakmunkás, fizikai munkás -
6,8 %
6. nyugdíjas, egyéb inaktív -
6 %
A kutatásból számunkra is meglepő dolgok derültek ki. Habár különböző szubjektív mérési módszerekkel eddig is következtetni tudtunk a látogatóink demográfiai összetételére, meglepő, hogy az olvasóink 63 %-a 20 év feletti, és különösen meglepő a hölgyek nagyszámú jelenléte, amelyet mi 5-6 %-ra becsültünk, míg a kutatásból kiderül, hogy több mint 30%.