Imperium Galactica III: Genesis

Imperium Galactica III: Genesis

2001. július 7. 03:26, Szombat

Kiadó: CDV Software
Fejlesztő: Philos Laboratories

Megjelenés: 2002. első negyedév
Honlap: Imperium Galactica III: Genesis


Talán nincs is olyan, magára valamit is adó magyar játékos, aki ne játszott volna az Imperium Galactica sorozat első két része közül legalább valamelyikkel. Az akkor még a Digital Reality neve fémjelezte komplex űrstratégia óriási sikert aratott, nem csak kis hazánkban, hanem világszerte is. És most készül az Imperium Galactica 3. Nyilvánvaló, hogy az elődök magasra tették a lécet, de a sorozatot átvevő Philos Laboratories nem ijed meg az elvárásoktól, sőt! Napjaink leghíresebb magyar fejlesztőgárdája még egy fokozattal feljebb kapcsol, és egy olyan IG3-at akar letenni az asztalra, ami nem hogy az eddigi magas színvonalnak megfelel, de a nemzetközi porondon is etalonként vonulhat be a műfaj krónikáskönyvébe. Az alábbi interjúból újabb részleteket tudhattok meg, hogyan is képzelik megvalósítani mindezt a Philosnál, először azonban ismerkedjetek meg a cég két munkatársával, akik a kérdésekre válaszoltak:

Nyulászi Zsolt

Nyulászi Zsolt vagyok, röviden: Nyúl. Korábban könyv formában megjelenő szerepjátékokat készítettem, fantasy és sci-fi regényeket írtam. Az eredeti szakmám a rendszertervezés és programozás. 1983 óta állok kapcsolatban a számítógépekkel... így a számítógépes játékokkal is. Jelenleg az IG3 tervezésén dolgozom.

Kedvenc játékaim: Elite, Panzer General 2, Estern/Western Front, Sim City sorozat, Age of Empires. Ja és az Utopia - büszke is vagyok, hogy végeztem már a világranglistán 6. és 8. helyen is. :)

Hanula Zsolt (Hancu)

A főiskola befejezése óta (ahol egyébként software engineerként végeztem) a játékiparban dolgozom. Game related journalist voltam, majd főszerkesztő Magyarország egyik legnépszerűbb gamer magazinjánál, a PC ZED-nél. A Philoshoz tavaly tavasszal kerültem, először az Alcatrazon dolgoztam, majd az IG3 project beindulásakor a játék lead designere lettem (vicces szituáció, hogy a második részről még review-t írtam, a harmadikat meg én tervezem :) ). Egyébként a kaland- és stratégiai játékok a kedvenceim, hogy név szerint is megemlítsek párat: Heroes of Might and Magic, Worms, Monkey Island, a régi Sierra-féle grafikus kalandjátékok, Sid Meier's Pirates!, Final Fantasy, etc. etc. etc.




Honnan jött az információ, hogy az Infogrames nem tervezi az Imperium Galactica sorozat folytatását? Miért döntöttetek úgy, hogy ha ők nem, nektek el kell készítenetek az IG3-at?

Régóta jó kapcsolatban vagyunk az Infogrames-sel, és természetesen más kiadókkal is. Egy kiállítás utáni partin beszélgettünk velük, és ott merült fel a téma. Megemlítették, hogy nem kívánják folytatni a játékot. A Philos hosszú tárgyalások után megvásárolta a jogokat, így továbbra is magyar fejlesztők dolgozhatnak a játéksorozaton.

Mennyiben támaszkodtok a nagysikerű elődökre az Imperium Galactica 3 fejlesztése során?

Az IG3 a mai elvárásoknak megfelelő 3D-s megjelenítésű játék lesz, a történet a közeljövőből indul, és főhősét a játékos irányíthatja, és az általa vezetett hadiflotta csatáit mutatja be. Az IG3 nem történeti, technikai részleteiben támaszkodik az előző két részre, hanem inkább koncepciójában. (természetesen a mai elvárásoknak megfelelően készítettük)

Klikk ide!    Klikk ide!

Pontosan milyen stílusú játék lesz az IG3? Úgy értem, mennyire csúszik át taktikai stratégiába a játékmenet birodalomépítgetés helyett?

A játék során a hangsúlyok átkerülnek egyik elemről a másikra, amit egyrészt a közösségi igények, másrészt a feltárult lehetőségek határoznak meg. Ha a játék stílusát definiálni akarnánk, akkor taktikai-stratégiai játékot írunk. Alapvetően a játékos stílusától függ, hogy milyenként játsza végig. Képzeljünk csak el egy arany középutat a Homeworld és az Imperium Galactica II. között. Na ez lesz az IG3!!!

Egyáltalán hogyan zajlik majd a játék, mennyit fogunk eltölteni az űrcsatákkal, mennyit a kolonizációval, a kutatással, és milyen egyéb "dolgunk" lesz még?

Minden kedves jövendőbeli játékost megnyugtathatok, hogy a játék során mindenre lesz időnk: kolóniákat építhetünk, birodalmakat hozhatunk létre, idegen technológiákat szerezhetünk meg, fegyvereket kísérletezhetünk ki stb. Három féle kolóniánk lesz: tudományos laboratórium, ipartelep, és katonai bázis. A játékos maga dönti el, milyen kolóniát épít, valamint hová építi azt a kolóniát. Tömegek élnek a kolóniákon, ám ha valaki jelentős cselekedetet hajt végre, kiemelkedhet. Ebben az esetben már teljesen önálló NPC-kről beszélhetünk, akik különböző képességekkel rendelkeznek (tudományos, mérnöki, katonai) Jelentős a szerepük, hiszen segítségükkel hatékonyabban lehet megoldani a ránk váró feladatokat. :)

Klikk ide!    Klikk ide!

Külön kiemeltétek a történet fontosságát, mesélnétek a cselekményről bővebben is?

Mivel a játék maximálisan sztoriközpontú, ezért nehéz lenne nyilatkozni a történetről anélkül, hogy lelőnénk a poénokat. Annyit mindenesetre elmondhatok, hogy fordulatos, izgalmas játékra számíthatunk, ahol a sokszínűségről a történet párhuzamos mellékszálai gondoskodnak.

Láthatunk majd az IG-ban és az IG2-ben már megszokott minősésű és mennyiségű filmbejátszást az IG3-ban is?

Az E3-on már beigazolódott, hogy az engine olyannyira látványos, hogy már most filmminőségűnek mondható. Ezért amit tudunk, igyekszünk a játék 3D-s motorjával lejátszott mozikkal megvalósitani, bár lesznek kiemelkedően jó minőségű renderelt animációk is. Tudjuk, hogy minden fejlesztő arra hivatkozik, hogy az engine-je elegendő a látványos movie-hoz, de esetünkben ez igaz is - majd meglátjátok ti is, és rájöttök. :)

Klikk ide!    Klikk ide!

Hogyan került a csapatba Nyulászi Zsolt (akinek egyébként nagy rajongója vagyok)? Mi az ő feladata a fejlesztés során? Más projektekben is segédkezni fog, vagy csak az Imperium Galactica III-ra szól a megállapodásotok?

Amikor erről kérdeztük, azt felelte, hogy a játékok jövője a számítógép, ezért aki játékokkal akar foglalkozni, annak itt a helye. Amikor megmutattuk neki, mit tud az IG3 engine-je mindenáron foglalkozni akart a játékkal. Hogy mi az ő feladata? A játék megtervezése: a sztori megírása és a játék hangulatának megteremtése, a szabályrendszer, vagyis a logikák és algoritmusok kitalálása, valamint az AI megtervezése. A jövőbe tekintve csak annyit mondhatok, hogy Nyulászi Zsolt maradni fog a Philosnál mindannyiunk nagy örömére.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások