Emperor: Battle for Dune

Emperor: Battle for Dune

2001. július 28. 23:25, Szombat

Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: Westwood Studios

Rendszer Követelmények:
Minimum: PII 400, 64MB RAM, 3D gyorsító, Win9x/2000/ME
Ajánlott: PIII 600, 128MB RAM
Hasonló játékok: Command and Conquer: Red Alert 2
Kategória: Real-Time stratégia


A Westwood Stuidos története sikertörténet. A hatalmas eladási számot produkáló Command & Conquer sorozat első darabja évekkel ezelőtt jelent meg a piacon, és gyakorlatilag megteremtette a stílus alapjait. Az eztán következő időszak is méltán nevezhető sikeresnek a cég szempontjából, hiszen hasonló népszerűségnek örvendett a Tiberian Sun és a Red Alert sorozat is. Átvéve a műfajban megszerezhető vezető szerepet, a Westwood legújabb műremeke, az Emperor: Battle for Dune feladata, hogy a továbbiakban is biztosítsa ezt az előnyös pozíciót.

Klikk ide!     Klikk ide!

A tradicionális stratégiai alapokra épülő játék a jól ismert Dűne sci-fi világát dolgozza fel. A fantáziabirodalom középpontjában az Arrakis bolygó (alias Dűne) és a csak itt található Fűszer áll. A bolygón azonban gyakorlatilag a Fűszer az egyetlen hasznosítható anyag, mivel a planéta felszínét hatalmas sivatagok borítják, ahol nagyon nehéz életben maradni. Maga a Fűszer az univerzum legcsodálatosabb anyaga: meghosszabbítja az emberei életet, kitágítja az öntudatot, s ez teszi lehetővé, hogy a navigátorok (akiket még soha senki sem látott) meghajlítva a teret, csillagközi utazásokra vigyék a hatalmas űrhajókat. A történelem során számtalan csatát vívtak már ezért a varázslatos szubsztanciáért, és a bolygóért, de a Dűne évszázadokon át a Corrino Ház fennhatósága alatt maradt.

Klikk ide!     Klikk ide!

A Ház felett azonban viharfelhők gyülekeznek. A bevezető animáció megerősít bennünket abban, hogy az aggodalmak nem voltak alaptalanok, hiszen a Corrino Ház éppen hatalmon lévő uralkodóját saját felesége öli meg. A következmények végzetesek: az Univerzum uralkodó nélkül marad, a hatalomra éhes Házak pedig egymás torkának esnek. A vezető pozícióért folyó harc három Ház között robban ki. Az Atreides, a Harkonnen, és az Ordos Házak küzdenek egymással a végső győzelemért. Az Uralkodó elit csapata, a Sardaukar választás nélkül maradt, ezért a hadsereg mindig arra az oldalra áll, amely éppen a legerősebbnek bizonyul. A hatalmat úgy lehet megszerezni, hogy a lehető legnagyobb területeket kell meghódítani a Dűnén, a végső cél pedig a Fűszer feletti teljes kontroll megszerzése, hiszen "aki a Fűszert uralja, uralja az Univerzumot is!"

Klikk ide!     Klikk ide!

A tradicionális Westwood RTS stílushoz hűen a három Ház egyikének parancsnokaként csatlakozhatunk a történethez. A nemesi Atreides Ház a békés Caladan világából érkezik a Dűnére. Gyakorlatilag őket lehet nevezni a jó oldalnak. Feltételezhetően a legkegyetlenebb Ház a Harkonnen, akik a Giedi Prímről rajzanak ki az űrbe. Végül, de nem utolsó sorban említést kell tenni az Ordos Házról, akik a Draconis IV-ről származnak. A Házak jó és rossz szándékát tekintve szándékosan fogalmaztam árnyaltan, hiszen lényegében mindegyik Ház célja, hogy háborúval ragadja magához a hatalmat. Némileg megkérdőjelezhető jó szándékot feltételezni egy hódító háború mögött.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások