Zoo Tycoon - Ez állati!

Zoo Tycoon - Ez állati!

2001. szeptember 29. 04:07, Szombat

Kiadó: Microsoft
Fejlesztő: Blue Fang Games

Rendszer Követelmények: P233, 32MB RAM, Win9x/2000/ME/XP
Hasonló játékok: RollerCoaster Tycoon
Kategória: Szimulátor
Megjelenés: 2001. 3. negyedév


Az utóbbi két évben a szoftvercégek minden eddigiénél jobban kényeztették az életszimulációk rajongóit. Sorra jelentek meg az olyan programok, melyekben a valóságot hűen utánzó virtuális világokban kellett helytállnunk, vagy éppen új világokat kellett teremtenünk. A sikerekből természetesen minden szoftvercég szeretne részesülni, így a Microsoft is úgy döntött, meglovagolja a divathullámot. Az eredetei koncepciótól kicsit eltérő Zoo Tycoon a Blue Fang Games fejlesztése, ahol egy hatalmas állatkert kiépítése és menedzselése a feladatunk. A program új színfolt a szimulációk palettáján, hiszen ennek főszereplői nem az emberek, hanem az állatok.

Klikk ide!     Klikk ide!

A legjelentősebb különbség a Zoo Tycoon és a ma kapható szimulációk között az, hogy itt "élő" állatokkal kell törődnünk, akik érzékenyen reagálnak a környezetükből érkező ingerekre. Ha kombináljuk ezeket a tényezőket a fajok magas számával, máris körvonalazódik előttünk, hogy az állatbarátokra érdekfeszítő és izgalmas kihívások várnak. A döntés joga a játékosé, nekünk kell az állatok igényeit kielégítenünk, s mint igazgatók a mi felelősségünk megoldani a fellépő problémákat és krízishelyzeteket. A Zoo Tycoon több mint egy egyszerű "építs állatkertet" program. Olyan kiszámíthatatlan eseményekkel gazdagították a szoftvert, amik a többi programból (például RollerCoaster Tycoon), hiányoztak. Sikerünk (és a profit) annak függvénye, hogy mennyiben sikerül megvalósítani az eszményi állatkertet, ahol az állatok boldogok, az emberek pedig szívesen látogatnak el hozzánk (és hagyják ott pénzüket).

Klikk ide!     Klikk ide!

Ha az állatok szeretik lakhelyüket, többet játszanak, érintkeznek egymással, és még szaporodnak is. Ellenkező esetben szomorúan ücsörögnek a ketrec egyik sarkában, amit a látogatók unalmasnak tartanak. Amennyiben nem törődünk az állatokkal, vagy a nagy igyekezetben mindent elrontunk, nem fogadhatunk be addig új fajokat, amíg a már meglévők helyzetén nem javítunk. Ha ezt nem tesszük meg, el is vehetik tőlünk őket. A fejlesztők igyekeztek mindent megtenni azért, hogy megfelelő legyen az állatok viselkedésének szimulációja. Rengeteg időt töltöttek állatkertekben megfigyeléssel, bár a játék érdekében némi fikció is bekerült a szoftverbe. (Például a gorillák megdobálják a látogatókat, ha nincsenek megelégedve a helyükkel.)

Klikk ide!     Klikk ide!

Minden egyes állat saját jellemmel rendelkezik, minden faj egyénileg reagál a környezetére, és az őket érő ingerekre. A Zoo Tycoon kitűnő mesterséges intelligenciát használ: minden állatnak, állatkerti dolgozónak, látogatónak saját értékrendje, szükséglete van. Vannak dolgok, amiket szeretnek, és vannak, amiket nem. A készítők megesküdtek rá, hogy a program nem szkriptekkel dolgozik, és a véletlengenerátornak is nagyon kicsi szerepe van, hiszen minden a változó környezetre reagál: minden egyedhez rengeteg lehetséges reakciót programoztak, az állat ezek közül "választhat" egyet attól függően, hogy mit tett a játékos.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások