A videójáték piac a szórakoztatóipar legfőbb ágazata?

A videójáték piac a szórakoztatóipar legfőbb ágazata?

2002. június 10. 18:00, Hétfő
A videójátékokból ismert karakterek nem öregednek, nem panaszkodnak, teljes mértékben az adott stúdióhoz tartoznak, vagyis Hollywood számára az ideális szereplőt képezik.

Többek között ennek tudható be, hogy az olyan hősök, mint például Lara Croft, a valódi sztárszínészekhez hasonló népszerűségnek örvendenek. A videójátékok piaca az elmúlt egy-két évben felnőtt a filmiparhoz, és fokozatosan átvenni látszik a vezető pozíciót.

A videójáték konzolok, illetve játékszoftverek eladásai 2001-ben elérték a 9,4 milliárd dollárt. A hollywoodi filmipar ezzel egyidőben 8,35 milliárd dollárt kaszírozott a legújabb mozifilmekből, igaz ebben az összegben nincsenek benne az eladott DVD-Video lemezek, illetve műsoros videókazetták.

A videójátékok piaca az elmúlt néhány év sikereinek következtében jelentős előrelépésen ment keresztül. A játékszoftverek készítői szövetségre léptek a filmipar képviselőivel, és a népszerű videójáték karakterek a filmvásznon is szerephez jutottak. Mint ismeretes, a virtuális Lara Croft a közelmúltban már saját ügynökhöz is jutott a hollywoodi Creative Artists Agency képében.

- Nem tudom, vajon mi testesítjük-e meg a csúf mostohagyereket, vagy arra törekszünk, hogy a moziiparral eggyé váljunk - mondta Luc Vanhal, a Vivendi Universal Games North America elnöke. Charles Bellfield, a SEGA Corp. amerikai részlegének elnökhelyettese szerint "a rideg valóság az, hogy továbbra is a szórakoztatóipar leginkább antiszociális szegmensének tekintenek minket".

A megfigyelők szerint a videójáték ipar azonban némileg már átvette Hollywood arculatát, sokkal stúdiószerűbb, profibb lett. - Többek között legnagyobb neveiket is pontosan úgy menedzselik, mint ahogy a filmipar teszi azt a népszerű színészekkel - mondta John Davison, a Ziff Davis Media Game Group főszerkesztője.

A filmipar képviselői közül a Vivendi Universal, illetve a Sony rendelkezik saját videójáték üzletággal is. - Azt szeretnénk, ha a videójáték ipart komoly iparként kezelnék, amely a szórakoztatóipar harmadik alappillére [a zene- és filmipar mellett] - mondta Kaz Hirai, a Sony Computer Entertainment of America elnöke.

A videójáték kiadók egyelőre azonban eltörpülnek a médiaóriások mellett. Amíg a piacvezető, értékéből tavaly mintegy 42 százalékot veszítő AOL Time Warner jelenleg hozzávetőleg 75 milliárd dollár összértéket képez, a legnagyobb játékkiadóként ismert Electronic Arts 9 milliárdot ér.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások