Ballerburg

Ballerburg

2002. november 27. 11:31, Szerda


Kiadó: Ascaron
Fejlesztő: HD Interactive

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Pentium II 350, 64 Mb RAM, 3D videókártya, Windows 95/98/2000/Me/XP
Ajánlott: 600 MHz-es processzor, 128 MB RAM, 32 MB-os videókártya
Hasonló játékok: nincs
Kategória: real-time stratégia

A játék a középkorban játszódik, és minden van benne, ami egy jó sztorihoz kellhet: hölgyek, lovagok, mágia, és természetesen a várak. Királynőnk fegyvermestere szerepében kell uralkodónőnk testvérét földbe döngölnünk, ezt elviekben a szokásos módon, bevételeink növelésével, fejlesztéssel, és végül fegyverek építésével érhetjük el. Ez így leírva eléggé átlagosan hangozhat, de a megvalósítás korántsem a már megszokott!

Klikk ide! Klikk ide!

A hangulatos bevezető videóból megtudhatjuk, hogy megtámadták kastélyunkat, és királynőnk azonnali beavatkozást követel tőlünk. Az ismert sémáktól eltérően ez nem katonák termelésével és irányításával zajlik, hanem a támadás csakis és kizárólag a várfalon és a vár mellett elhelyezett távolsági fegyverekkel, mágiával vagy léghajókkal történhet. A játékban négy kampányt, illetve számtalan általunk is tetszőlegesen konfigurálható scenariót játszhatunk végig. Ezek nehézsége fokozatosan növekszik, magasabb szinteken igencsak fel kell kötnünk az alsóneműnket, különben hamar porrá zúznak minket. Mindegyik kampány eltérő terepében (erdős, sarkköri, sivatagi és vulkáni), az ellenséges királynőben és természetesen a felhasználható fegyverekben is.

Klikk ide! Klikk ide!

A pálya várunkból és a falain belül, illetve köré felhúzott gazdasági épületekből áll. A játékot kastélyunk lerombolásakor azonnal elveszítjük. A gazdasági élet egyáltalán nem nevezhető bonyolultnak, a parasztokon és kizárólag rajtuk múlik bevételünk. Minél több van belőlük, annál nagyobb a néhány másodpercenként érkező pénzösszegünk nagysága. Az adó mértékét egyszerű százalékértékkel határozhatjuk meg, a határvonal a 40%; efelett csökkeni, alatta növekedni fog a házainkban lakók száma. A stratégia főként az építendő dolgok helyes megválasztásában, elhelyezésében, és a támadás idejének helyes eldöntésében merül ki. Gazdaságunkat falakkal és tornyokkal vehetjük körbe, amik némileg lassítják lerombolásukat.

Klikk ide! Klikk ide!

Védekezési lehetőségünk szinte nincs is, pontosabban szegényes: ha körbevesszük falakkal épületeinket, azokat sem nehéz lerombolni, továbbá pontos katapultlövésekkel akár mögé is lehet lőni. Egyetlen egy védelmi épület van, a bálvány, amit ha lerombolnak, akkor az isten megharagszik, és a bűnös épületeit villámcsapással sújtja, nagy károkat okozva. Én úgy vettem észre, a komolyabb ellenfeleket ez nem igazán hatja meg, nyugodtan lövöldöznek tovább, ezáltal folyamatos támadásra kényszerítenek minket, nem tudjuk bebarikádozni magunkat, nem állhatunk le egy pillanatra sem.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások