2003. december 17. 22:20, Szerda
A hollywoodi Walt Disney Internet Group (WDIG) a mai napon elindította az online mobil tartalomszolgáltatását. A weboldal különféle termékbemutatókat és mobiltelefonra letölthető dolgokat tartalmaz.
"Jelentős növekedést figyelhettünk meg a felhasználók érdeklődésében az általunk kínált mobil tartalmak iránt. Úgy gondoljuk, mára eléggé felnőtt már az amerikai piac ahhoz, hogy ezeket a szolgáltatásokat közvetlenül is értékesíthessük a partnereink felé." mondta el Larry Sharpio, a WDIG-től. "Tudjuk, hogy rengeteg mobil készülék tulajdonosa az interneten kutat letölthető információk után. Az egyik legforgalmasabb internetes oldal, a Disney.com segítségével mostmár ezt az újfajta Disney szórakoztató műfajt is bemutathatjuk a nagyközönségnek." A Disney.com csak november folyamán 14,4 millió egyedi felhasználót vonzott.
A DisneyMobile.com exkluzív mobiltelefon partnere a Samsung Telecommunications America, ennek megfelelően a weboldalon is sok helyen kap reklámot, amelyek keretében megismertetik az emberekkel a Samsung kamerás és más telefonjait, valamint különböző nyereményjátékok keretében is Samsung mobiltelefonokat lehet nyerni.
Az együttműködés keretében a Disney különböző letölthető dolgokkal látja el a Samsung többi ügyfelét is, akik ezeket majd a Samsung Fun Club weboldalán érhetik el. "A mobil szórakoztatóelektronika iszonyatos fejlődésen megy át jelenleg, és a Disney segítségével majd még jobb telefonokat fejleszthetünk majd ki, olyan kézi eszközöket is, amelyek kifejezetten szórakoztató jellegűek." mondta el Peter Skarzynski a Samsungtól.
Az oldal friss letölthető Disney dolgokat tartalmaz, köztük játékokat, grafikákat, csengőhangokat, és Disney képeslapokat is. A weblap minden szekciója külön információkat, és termékbemutatókat tartalmaz, részletesen ismertetve ezek elérhetőségét is. A játékos részlegekben még azt is leírják, hogy hogyan kell az egyes játékokat kezelni, a grafikák részlegében pedig a legújabb Disney/Pixar filmhez, a Nemo-hoz is találunk anyagokat.
A WDIG még 1999-ben lépett be az online mobil tartalomszolgáltatók közé, bizonyos szöveg alapú szolgáltatásokkal Amerikában. Az azt követő évben a WDIG az NTT DoCoMo-val szerződött, akivel Japánban az iMode segítségével terjesztettek a Disney szolgáltatás keretében grafikákat, csengőhangokat, játékokat, és programokat. A Disney Mobile ma már a világ egyik legnagyobb mobil tartalomszolgáltatója, 21 országban, összesen 34 mobil szolgáltatóval szerződve.