2003. december 19. 08:50, Péntek
[Infinit] Elvileg szinte minden brit ember lehetősége van arra, hogy hozzáférjen
az internethez, de a háromnegyedük még soha nem keresett fel kormányzati
webhelyet, - derült ki egy jelentésből.
Az e-megbízott (eEnvoy), Andrew Pindar közzétette negyedik és egyben
utolsó UK Online jelentését, mivel a Kormány bejelentette, hogy a jövő
év elején új vezetőt jelöl ki az e-kormányzati tevékenység élére. Pindar
azt állítja, hogy szinte teljes mértékben teljesült az a cél, hogy
valamennyi brit rendelkezzen internet-hozzáféréssel. A kormányzati
szolgáltatások több mint kétharmada már online is elérhető, minden egyes
helyi önkormányzat rendelkezik webszájttal, és Nagy-Britannia
lakosságának 96%-a meg tud adni egy helyet, ahol könnyen rácsatlakozhat
az internetre.
Az e-kormányzat új vezetője ezért arra igyekszik majd ösztönözni a
lakosságot, hogy gyakrabban használja a kormányzati webhelyeket,
valamint megkísérli automatizálni a kormányzati funkciókat. 12
internet-felhasználóból kevesebb, mint egy (8%) intézett hivatalos ügyet
online, pedig bevezették az internetes önadózás, adóbevallás és az
online juttatások rendszerét is. A lakosság háromnegyede még csak fel
sem kereste a kormányzati oldalakat.
A kereskedelmi és ipari tárca titkára, Patricia Hewitt elmondta, hogy
megkísérlik elérni azt, hogy öt éven belül mindenkinek legyen otthoni
internet-hozzáférése. "2008-ra az Egyesült Királyság valamennyi
háztartásának kell rendelkeznie hozzáféréssel az online
szolgáltatásokhoz egy digitális hálózaton keresztül, legyen az személyi
számítógép, DTV, mobiltelefon vagy más eszköz" - hangsúlyozta.
A jelentés pozitívan értékeli a több mint 3000 .gov.uk webszájtot, de
rámutat egy "egységes, minőségi és erőteljesen reklámozott" kormányzati
portál hiányára, ami hátráltatja a fejlődést. A jelentésben
megfogalmazott vélemény szerint a jelenlegi UK Online portál "nem eléggé
koncentrált". Egy "közös belépési oldal" ugyanis segítené az
internetezőket abban, hogy könnyebben tájékozódjanak a több ezer szájt
között, és elég volna csak egyszer regisztrálniuk magukat valamennyi
webhely eléréséhez. Ezenkívül biztosítaná őket az internetes
biztonságról is.
A jelentés hozzáteszi, hogy néhány szájt (különösen: NHS Direct,
Companies House, Ucas) nagyon sikeres. Douglas Alexander miniszter szerint az e-kormányzat új vezetője a
szolgáltatásokat "ügyfél-orientáltabbá" teszi és segíteni fog abban,
hogy ígéretükhöz híven csökkenthessék a kormányzat bürokratikus funkcióit.