Legacy of Kain: Defiance

Legacy of Kain: Defiance

2004. január 12. 09:33, Hétfő


Kiadó: Eidos Interactive
Fejlesztő: Crystal Dynamics
Honlap


Rendszerkövetelmények:
Minimum: Pentium III 700 MHz, 128 MB RAM, 32 MB-os DirectX 9 kompatibilis videókártya
Ajánlott: Pentium III 1 GHz, 128 MB RAM, GeForce 3 64 MB RAM vagy ATI 9000 64 MB RAM
Hasonló játékok: Legacy of Kain: Soul Reaver, Blood Omen 2

Lassan már megszokott lesz, hogy minden jólsikerült ötlet végtelen sorozattá válik, és időről időre megjelenik egy új epizód a családregénnyé bonyolódott történetből. Ez így történt a Legacy of Kain: Blood Omennel útjára indult misztikus vámpírsztorival is. A legújabb darabban a jól ismert helyszíneken Kain és a Soul Reaver hőse, Raziel ezennel végleg összecsapnak.

A játék a sorozat ötödik tagja, amelyből kettő Kain, a vámpír, kettő pedig Raziel, a földöntúli démon életét kíséri végig. A Blood Omen, az első rész még egy felülnézetes, a Zeldához hasonlító program volt. A legújabb páciens a Soul Reaver 2 és a Blood Omen 2 grafikai megoldásait használja, természetesen kicsit felspécizve.

Klikk ide! Klikk ide!

Az újabb epizódok előtt mindig nagy várakozásokkal állok és egyben fintorgok is egy kicsit. Teszem az utóbbit azért, mert az újabb rókabőr szagú részek nem sok újdonságot hoznak, egyre inkább csak fanatikusok számára nyújt szellemi kielégülést. Grafikailag alig fejlődik a játék és a történetben és annak megvalósításában is egyre több a klisé.

Először azt hiszem a történet érdemel pár szót. Visszatérünk Nosgoth sötét világába, ahol Kain üldözi bukott teremtményét, Razielt. Közös ellenségük által elválasztva a két hősnek végig kell küzdenie magát saját sorsán, ahogy a világ történetét is meghatározza az egyensúly. Míg ellenségeik pusztítanak, addig mindkettejüknek részt kell venniük egy sötét kalandban, melyet végül csak egyikük élhet túl. Persze a történet továbbra sem egyszerű, minden megválaszolt kérdés helyébe újabbak álltak. A lényeg persze még ugyanaz, a három vezető faj harca, mégpedig emberek, vámpírok és a Hylden fajé. Mindannyian irányítani szeretnék a földet, mindhárman saját igaz jóslataikat követik. Most végül pedig ideje választ kapni a kérdésekre, mind Kain, mind Raziellel kapcsolatban.

Klikk ide! Klikk ide!

A Legacy of Kain továbbra is akció-szerepjáték maradt. Karaktereink fejlődnek, új képességekre tesznek szert, persze ehhez jönnek a keményebb ellenfelek is. Az eseményeket egy fix nézőpontú, de mozgó kameraállásból követhetjük végig, ami nálam az egyik legnagyobb negatívum volt. Nem tudom miért jó poén, ha egy sima köveken ugrálós rész a legnehezebb kihívás tud lenni az idétlen kameramozgatás miatt. Mivel stabilan elhelyezett kamerák vannak, amik attól függően, hogy merről jövünk máshol és máshol lehetnek, ezért egy ugrást néha szinte lehetetlen megcsinálni precízen, mivel a lehető legrosszabbkor vált mondjuk át a nézet, illetve a karakterek fordulatai is darabosak, így a korrigálás is nehezebb. Ezt a készítők is nagyon jól tudhatták, mert egy-egy veszélyes résznél, ahol Kainnak köveken kell átugrálnia egy tavon, ott biztos van előtte egy mentési pont is. A Tomb Raider is romlik újaban ezen a téren, de ez valami iszonyatos, hogy az egyébként jórészt izgalmas játékot tönkreteszi egy ilyen dolog.

Klikk ide! Klikk ide!

Mivel konzolra írták eredetileg, ezért PC-n a billentyűzettel szintén nem egy leányálom vele bánni. Az alapkiosztás számomra kicsit idegen volt, ezért azonnal átállítgattam. Mozogni alapból is a megszokott WSAD , illetve a lenti kurzor billentyűkkel lehet, ugrani space, az extra funkciók pedig az IKJL környékén és a NumPadon kaptak helyet. Ezt kicsit átrendezve érdemesebb szerintem az elején mindent a NumPadra tenni.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások