Rádiófrekvenciás azonosító rendszert vezet be a METRO áruház

Rádiófrekvenciás azonosító rendszert vezet be a METRO áruház

2004. július 8. 14:40, Csütörtök
Az IBM építi ki a METRO Csoport első, kiskereskedelmi célokat szolgáló rádiófrekvenciás azonosító rendszerének technikai gerincét.

A világ negyedik legnagyobb kiskereskedelmi vállalata, a METRO Csoport az IBM-et bízta meg annak a szoftvernek a szállításával, amely az ellátási lánc minden szakaszában lehetővé teszi a rádiófrekvenciás azonosító (RFID) funkció alkalmazását. Az IBM megoldása azonnali virtuális képet ad a vállalatnak a gyártás helyétől a disztribúciós központokon keresztül az áruházakig tartó teljes áruszállítási folyamatról, felére csökkenti a beérkező kamionok kirakodásához szükséges időt, megszünteti az áruveszteséget illetve a készletszámolási hibákat, és a raktárkészlet kifogyásának megelőzésével a vásárlói elégedettséget is javítja.

A METRO Csoport idén novemberben kezdi meg RFID-megoldása kiterjesztését a teljes ellátási láncra. A világ legnagyobb kiskereskedelmi cége, a Wal-Mart 2005 januárjában indít hasonló projektet. A METRO Csoport ma nyitotta meg a Düsseldorf melletti Neuss városában RFID Innovációs Központját. Az IBM által irányított tesztlaborban a kiskereskedelem és a fogyasztási cikkek piacának szállítói megvizsgálhatják felkészültségüket az RFID-technológia bevezetésére. A központ teljes technológiai hátterének szállításáért és a szükséges rendszerintegrációs feladatok ellátásáért az IBM felelős. A METRO Csoport várakozásai szerint 2006 januárjában már 300 partner végzi majd RFID-címkékkel ellátott raklapokon és dobozokban az áruszállítást a kiskereskedelmi lánc disztribúciós központjaiba.

Az IBM a múlt héten nyitotta meg európai RFID megoldás- és tesztközpontját a franciaországi La Gaude városában. A kiskereskedelem mellett más ágazatokban - pl. a gyógyszeriparban, a gépkocsigyártásban, az elektronikai szektorban, az idegenforgalomban és a szállítmányozásban - is gyorsan terjed a rádiófrekvenciás azonosítás, amely lehetőséget teremt a működési költségek lefaragására és átláthatóbbá teszi az üzleti folyamatokat.

A METRO Csoportnál telepítendő IBM WebSphere-alapú adatkezelési és RFID-megoldások megkönnyítik a beszállítók folyamatainak beillesztését az ellátási láncba, azonnali virtuális képet adnak a teljes szállítási folyamatról, és pontosan meghatározzák az áruk elhelyezkedését az ellátási láncon belül - a gyártótól a METRO Csoport központi raktárán keresztül az áruházakig, minden szakaszban. Az új megoldás szükségtelenné teszi a disztribúciós központokba érkező raklapok időrabló, fizikai ellenőrzését, ily módon felére csökkenti az áruszállító kamionok kirakodásához szükséges időt.

Az IBM köztesszoftver (middleware) megoldása szabványalapú infrastruktúrát biztosít a gyártók RFID-címkéiről és -leolvasóiról származó információk összegyűjtéséhez, integrálásához és kezeléséhez a METRO Csoport disztribúciós központjaiban és áruházaiban. A rendszerek távfelügyeletének valamint az áruházakból és adatközpontokból szerzett információk integrálásának lehetősége pedig a vállalat működési hatékonyságát is fokozza. Az IBM RFID-integrációs megoldása már bizonyította előnyeit a Jövő Áruházában (Future Store), amely 2003 áprilisa óta nagy sikerrel működik a németországi Rheinbergben, szintén a METRO Csoport részeként. Az IBM integrációs technológiájára épülő, új Innovációs Központban a METRO Csoport beszállítói virtuális környezetben tesztelhetik folyamataikat. Az eredményeket bármilyen eszközön, akár PDA-n is megtekinthetik. A létesítményben működik többek között az IBM RFID-címkék inaktiválására képes megoldása, és a cég kutatócsapatának legújabb fejlesztése, az Everywhere Display, amely az áruházon belül bármilyen felületet képes virtuális érintőképernyővé alakítani. A Jövő Áruházában ez utóbbi innováció már a gyakorlatban is működik.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások