The Sims 2

The Sims 2

2004. szeptember 21. 03:27, Kedd


Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: Maxis
Honlap


Rendszerkövetelmények:
Minimum: 800 MHz-es processzor, 256 MB ram, 32 MB-os videókártya
Ajánlott: AMD Athlon XP/ Intel Pentium IV, 256 MB RAM, 32 MB-os videókártya
Hasonló játékok: The Sims, Singles

Négy és fél évvel az első rész után végre megjelent az utóbbi évek legsikeresebb játékának folytatása. Játékhoz ilyen sok kiegészítőt még nem adtak ki mint amennyit a The Simsnél tapasztalhattunk, de mivel milliós rajongótábora is számtalan nívós bővítést gyártott, extra befeketések nélkül is fennmaradhatott az újdonság varázsa.

Ha valaki nem ismerné, a koncepció lényege egy család irányítása a gyerekkortól az öregkorig, annak minden fontosabb eseményét feldolgozva, mint a tanulás, az álláskeresés, a munkába járás, a családi események és persze a szociális kapcsolatok. A játékmenet nyíltvégű, azaz ha gondoskodunk utódokról vagy beházasodunk más családokba akkor sosem fejeződik be.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A játék családunk megalkotásával kezdődik, melyben minden eddig látottnál részletesebben finomhangolhatjuk a kinézetet és a jellemzőket. Csak az arcnál féltucat módosítási lehetőség van, ezért meglepő volt számomra hogy a testalkat csak karcsú és félkövér lehet a magasságot pedig egyáltalán nem módosíthatjuk, de továbbgondolva a hatalmas sörhas valószínűleg a teljes fizikai modellezés munkaigényes megváltoztatását is szükségessé tenné. Karakterünk jellemzőit ötletesen egy horoszkóppal adhatjuk meg, és természetesen a kezdeti beállítások nem végleges adatok, a játék folyamán mi magunk is átalakíthatjuk jellemzőinket. A maximálisan nyolctagú induló családban legalább egy felnőttnek kell lennie, a többi már más korú is lehet.

Persze előre elkészített embereket is választhatunk, de az véleményem szerint nagyban csökkenti a játékélményt is. Ezután jön a lakhely kiválasztása, ami a térképen lévő házak egyikére rábökve történik, és ha elég pénzünk van rá, már indulhat is a nagy kaland. A berendezés vásárlása, napi étkezés pénzt igényel, amit munkával szerezhetünk meg. A gyerekek minden reggel iskolába mennek, a szülüknek pedig sokféle életpálya közül választhatjuk ki a nekünk tetszőt. A karrierpályákat szokás szerint a napi újságból vagy a számítógépből válaszhatjuk ki, és már szerencsére van hétvége (mindig máskor) és szabadság is.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A családtagok folyamatosan kapcsolatba kerülnek egymással, a szomszédokkal, és ez mindig alakítja hozzáállásukat is. A második részben újdonság, hogy a SimCity 4 mentett állását importálva a szomszédságot is alakíthatjuk. De a folytatás leginkább az interakcióban változott meg: amellett, hogy még mindig megvan a csillagjegy és az egyedi jellemzők (ápoltság, érzékenység, játékosság stb.) együttese által meghatározott személyiség, ezeket kiegészítették az emlékezettel, az átalakítható külsővel, az öregedéssel és a vágy/félelem rendszerrel.

Az emlékezetben minden a karakter életére kiható fontosabb momentum elraktározodik, mint a házasság, gyerek születése, vagy a házastárs halála. Ezek némileg befolyásolják a jövőbeli viselkedést, és lehetővé teszik egy komplex, gazdag háttértörténettel rendelkező szomszédság kialakítását.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások