Silent Hunter III

Silent Hunter III

2005. április 6. 14:55, Szerda


Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Ubisoft
Honlap


Rendszerkövetelmények:
Minimum: 1,3 GHz-es Pentium III vagy AMD Athlon, 512 MB RAM, Direct X 9 kompatibilis videókártya 64 MB memóriával (legalább GeForce 3 vagy RADEON 8500)
Ajánlott: 2 GHz-es Pentium IV vagy Athlon XP 2000+, 512 MB RAM, Direct X 9 kompatibilis videókártya 128 MB memóriával
Kategória: Tengeralattjáró-szimulátor
Hasonló játékok: Silent Hunter sorozat

Az Ubisoft az előző havi bukása után megcsillan újra, igaz csak egy szűk réteg számára élvezhető játékkal. A tengeralattjáró szimulátorok királya, a Silent Hunter végre elérkezett a harmadik epizódjához.

Lassú játék lesz ez, kéremszépen. A rohanó XXI. században, a csillogó-villogó instant szemetek mellett azt gondolom, hogy újra feltűnt egy igazi középkorú apukáknak való csemege. A játék nélkülözi a hollywoodi filmes elemeket, nem kell minden másodpercben a szívünkhöz kapnunk.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Nem gondolom, hogy sokan emlékeznek még az előző évezredben megjelent első részre, de már ott is meglepett a játék. Igaz akkor fiatalabbként én sem díjaztam, hogy a parancsnoki híd, a periszkóp és a térkép látványában nagyjából kimerül a játék vizuális része. Ez szerencsére változott mára, de érdekes módon akkor sem a szép textúrákkal felöltöztetett külsőségeket bámuljuk majd játék közben, hanem inkább a térképet.

A történettel kapcsolatban mindenki sejtheti, hogy IGEN!, egy újabb II. világháborús játékkal futottunk össze. Szerencsére a tengeralattjárós rész kiaknázatlannak számít, így nem számít negatívumnak. A múlt heti Brothers in Arms cikk után gondolkodtam, hogy miért is van tengernyi világháborút feldolgozó játék és arra jutottam, hogy jól dokumentált, az emberek nagy részét valamilyen emocionális szinten is érinti, filmes-fotós archívumok már valóságossá teszik, számos technikai újítást hozott magával és kimeríthetetlen számú csata és ütközet zajlott le benne. Nem is kell több.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Jelen esetben a sztori egészen a háború kitöréséig megy vissza, tehát nem csak a már milliószor feldolgozott D-Day környéki napokkal operál. Számos német tengeralattjárót indítottak útra a világ óceánjaiban, ahol sajnos egyben környezeti katasztrófát is okoztak. A könnyű sebezhetőség és a nagy tűzerő miatt a háború végnapjaira csak néhány darab maradt, annak ellenére is, hogy rövid idő alatt ugrásszerű fejlődésen mentek át a hajók és tömérdek újat is legyártottak. A Silent Hunter III-ban a játékos kipróbálhatja mind a két oldalt, mind szövetségesként, mind tengelyhatalomként meg kell birkóznia a feladatokkal.

Akinek bejött a Vadászat a Vörös Októberre, vagy az egyéb Sean Connery, Steven Seagal és társai féle víz alatti akció, annak nagyon tetszeni fog a játék. A legapróbb részletekig behatolhatunk a víz alatti hadászat mindennapjaiba. Parancsnokként minden tisztünk szempillarezdüléseinket lesi, a legénységet pedig pillanatok alatt átcsoportosíthatjuk a megfelelő helyekre. Előfordul az is, hogy ömlik be a víz a hajóba és bizony nem szabad elfelejteni, hogy könnyen halkaja is lehet a bátor tengerészekből.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Parancsnoki feladataink mindenre kiterjednek, elsősorban inkább a hajó mozgásának, merülésének meghatározása lesz a cél. Mindig tudni kell, hogy milyen mélyre merülhet a hajó, hiszen a tengerfenék nem túl kíméletes a rozoga kis teknőnkkel. A másik fő feladat az ellenség likvidálása, ráadásul minél gyorsabban, mert a gépi intelligencia kifejezetten okosra sikerült, így az ellenség mindent elkövet, hogy darabokra szedje a hajónkat. A játék túlzottan valósághű. Semmi nem történik másképp, mint az autentikus filmekben. Mindennek a helyén kell lenni, különben a halál garantált.

A legtöbb játékkal ellentétben itt nem a frontális lerohanás a megoldás. FPS-ek közül a Thief sorozathoz tudnám hasonlítani. Erény, ha valaki képes becserkészni csendben az ellenséget. Az okozott zajt a HUD-on folyamatosan láthatjuk. Persze kezdetben ritkán lesz pirostól - azaz botrányosan hangostól - különböző. Ezt meg kell tanulni. Továbbá a becserkészés után a tökéletes alkalomra is kell várni, hogy lecsaphassunk, ezután pedig nyomtalanul el kell tűnni, mielőtt más hajók kiszagolnának.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások