Constantine - A démonvadász

Constantine - A démonvadász

2005. április 29. 22:01, Péntek


Kiadó: Sales Curve Interactive
Fejlesztő: BITS Studios
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Pentium III 800 MHz, 256 MB RAM, 32 MB-os videókártya
Ajánlott: Pentium IV vagy Athlon XP, 512 MB RAM, 64 MB-os videókártya
Hasonló játékok: Max Payne 2: The Fall of Max Payne, Legacy of Kain: Defiance
Kategória: Külsőnézetes akció

Nem is olyan régen adtak hírt a hollywoodiak arról, hogy a közeljövőben egyre gyakrabban találkozhatunk áthallásokkal a játékpiac és a filmek világa között. A Warner Bros. égisze alatt készült pokoli akció pedig máris alátámasztotta ezt. Keanue Reeves, a Mátrix kiválasztottja újra világmegmentő hősként imponál a vásznon, illetve most a monitorokon is. Programok helyett most viszont a pokol szörnyeivel és démonaival kell megküzdenie hazai pályán és idegenben is.

John Constantine alias Neo, alias Keanu Reeves nem akármilyen figura. Nem a botcsinálta hős kategória, hanem egy igazi képzett, hivatásos démonvadász, emlékeztet kissé a Pengére. Neki is ugyanúgy van egy okos barátja, aki a főhadiszállásról támogatja, készít neki fegyvert, néha olvas neki a bibliából - persze a pokol változatból -, de leggyakrabban telefonos ügyfélszolgálatosként segíti egy-egy fontos gondolattal az igen fura tekintetű Constantinet (John). A Mátrix és a Penge motívumok mellett a történetszál kapta a legnagyobb külső ihletet, mégpedig a korábbi elemzésünkben is szereplő Doom sztoriból vagy az Ördögűző c. filmből.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

John egy láncdohányos los angelesi detektív, aki ráadásul tüdőrákban szenved. Gyermekkorában öngyilkosságot kísérel meg, így Isten leküldi a pokolba két percre, majd visszahozza a Földre. A sokkoló élményt követően John életét a Föld démonoktól való megóvásának szenteli. Felnőtt korában már gyakorlott pokoljáró és démoneliminátor válik belőle. Egy átlagos kirándulásán buzgón kutat a szent sörétes puska darabjai után, de hazatéréskor meglepetten veszi észre, hogy immár nem csak a pokolban fut össze démonokkal, hanem a földön is. A földre szabadult pokolfajzatok ötlete ugyan lehet, hogy Doom ihletésű, de azért itt jóval összeszedettebb és komplexebb alapot sikerült szülnie a készítőknek.

Először is tudni kell, hogy a Föld és a Pokol ugyanolyan, csak az utóbbi csúnyább. Tehát igazából a pokol az nem egy külön hely, mint ahogy tanítják, hanem a földi világ egy másik dimenziója. A pokolban démonok és egyéb gonosz lények élnek, nekik a szabályok szerint nem szabad átjönni a földre. Viszont léteznek félvérek, akik szabadon mászkálhatnak mindkét oldalon, illetve van John Constantine, aki rendszeresen móresre tanítja a gonosz fiúkat. A pokolnak persze szintén vannak meghatározó alakjai, akikben mindig ott bujkál a kisördög és azon morfondíroznak, hogy hogyan tehetnék tönkre a békét a földön. A történet kezdetekor Balthazaar, a klasszikus sátánfigura robbant ki botrányt.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Az átjárás a két világ között viszont nem olyan nehézkes, mint a legtöbb esetben. Egy régi nóta jut eszembe, amit Constantine is gyakran dúdolgathatna magában: "Pocsolyába léptem, sáros lett az új cipőm" Ez nem vicc, valóban pocsolyába kell lépnie, hiszen a megfelelő félig latin félig angol szavak elkántálásával kaput nyithatunk a pokolba. A későbbiekben persze bármi megteszi majd, ami vízszintes vízfelületet képez, akár egy kiömlött felmosóvíz, akár egy köztéri szökőkút. A menet viszont nem retúr, hiszen a pokol elég száraz hely, így a pocsolyánkat ott el is felejthetjük. A gonosz oldalról palackozott víz alkalmazásával térhetünk vissza, viszont ezeket csak ott használhatjuk ahol megtaláltuk.

Még mielőtt belemélyednénk a démonírtásba, érdemes megemlíteni, hogy külső nézetes akció lévén nagy klasszikusokat idéz a maga műfajából is, például a Tomb Raiderből emlékezetes ládahuzogatást. Annyit írjunk a készítők javára, hogy itt nem 3 méteres betontömböket mozgatunk, hanem asztalokat, fadobozokat, esetleg kuka konténert, aminek viszont kereke van. Másrészt a feladatok és a megoldások sok esetben hasonlítanak a Soul Reaver sorozatra. Utoljára hagytam ami nekem a legismerősebb volt, ez pedig a Max Payne-szerű világ, karakterek, mozgás, megjelenés.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Ebben a bekezdésben most biztos sokan azt várják, hogy összegezzem, ez egy nagy plágium, de NEM! A készítők zseniálisan oldották meg a programot, elkerülhetetlen, hogy egy ilyen történet és egy ilyen műfaj ne hajazzon kicsit az elődökre. Ráadásul a fiatalabb programozók már mind ezeken nőttek fel, tehát kétségtelen, hogy nem tudnak elmenni mellette. Az igazi meglepetés viszont az volt, hogy mindezt fantasztikusan oldották meg. A játék teljesen egyben van, és a sok hasonlóság ellenére mégis eredeti alkotás. Az első pillanatokban kicsit furán méregettem a dolgot, próbáltam egyből hibákat keresni benne, de apróságoktól eltekintve nem sikerült.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások