Stronghold 2

Stronghold 2

2005. május 6. 13:00, Péntek


Kiadó: 2K Games
Fejlesztő: Firefly Studios
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Pentium IV vagy Athlon XP, 256 MB RAM, 32 MB-os videókártya
Ajánlott: 2 GHz-es Pentium IV vagy Athlon XP 2000+, 512 MB RAM, 64 MB-os videókártya
Hasonló játékok: Stronghold
Kategória: stratégia

Ebben az évben eddig az akció, a hirtelen dolgok szerelmeseinek kedveztek a kiadók. Szerencsére nem feledkeztek meg az állítgatós nézegetős stílus szerelmeseiről sem, hiszen a Firefly Studios keze munkájaként nemrég napvilágot látott a Stronghold 2. A játék mindenképp hiánypótló, mégpedig az "elwarcraftosodott" Settlers által hagyott űrt tömködheti be.

Jómagam is inkább a stratégiák, szimulációk irányába hajlok legtöbbször, így nagy izgalommal vártam a telepítés befejeztét. Az indulás után nyilvánvaló volt, hogy ebben a játékban nem a shaderek és a vertexek fognak lenyűgözni, nem a lélegzetelállító speciális effektusok miatt fogom elvezni a játékot. A főmenü puritán mivolta a későbbiekben is jellemző lesz a kezelőfelületre, de ez nem azt jelenti, hogy ebből a szempontból rossz dologról lenne szó. A felépítés logikus. Találunk két hadjáratot, ezekről később, gyakorolhatunk az oktató pályákon, illetve lehetőség van utángyártott térképeken való játékra és multiplayerre is.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A történet 1066 körül játszódik, ami köztudottan a Hastings partjainál lezajlott csata évszáma. Munkánkkal az angol hatalom terjeszkedését segíthetjük főként a skótok és a skandináv megszállók ellen harcolva. Emberenként változik, hogy ki mit szerethet meg a játékban, az építgetős részt vagy éppen a harcokat, a Rettenthetetlent idéző csatajelenetekkel. A készítők figyelembe is vették ezeket a lehetőségeket, így a kampányok közül az első a Béke útja, ahol főként arra kell koncentrálnunk, hogy jól működő gazdaságokat építsünk ki, mindenféle termékekkel lássuk el a királyi udvart, vagy éppen tegyünk rendbe egy botor áruló által lelakott kastélyt és környékét.

Őszintén szólva ez a rész az, amit többen fognak szeretni, hiszen a másik, a Háború útja, a harcos rész sok tényezőben alul marad a manapság megszokott stratégiák színvonalától. Míg a békés építkezés megragadhatja a Ceasar sorozaton, Pharao-n vagy akár a Sim City-n nevelkedett játékosok szívét, addig a a stratégák nem lesznek megelégedve a harci rendszerrel.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Igazából akkor van létjogosultsága a dolognak, ha a kettőt összevegyítjük és akár a mesterséges intelligencia, akár élő játékos ellen indulunk csatába úgy, hogy teljesen a nulláról kezdünk. Erre viszont várni kell egy keveset, mert az olyan pályák, amik erre alkalmasak is lesznek még nincsenek készen. De a Stronghold első részét figyelembe véve idővel tömegesen jelennek meg az egyjátékos és a többjátékos küldetéseket tartalmazó térképek. Mondhatjuk, a készítők levették a vállukról a kreatív munkát.

Ez sajnos meg is látszik, hiszen a kampányban szereplő küldetések hol nevetségesen könnyűek, hol idegtépő módon körülményesek, nehezek. Ráadásul a műfajból adódóan nem fog azonnal kiderülni, ha elrontottunk valamit, mert a többszörös gazdasági áttételeknek köszönhetően csak azt vesszük majd észre, hogy a hónapok elteltek, a raktárak meg még csak félig vannak a kijelölt termékekkel.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások