A Sony BMG a fájlcsere felé mozdul

A Sony BMG a fájlcsere felé mozdul

2005. július 2. 13:58, Szombat
A Sony BMG Music Entertainment - amely olyan művészeket tudhat maga mögött, mint John Mayer vagy Usher - megegyezett arról, hogy egy fájlcserélő rendszeren keresztül is elérhetőek lesznek majd előadóinak zeneszámai.

A BMG Mashboxxszal kötött megállapodása a cégek szerint kiváló példája annak, hogy a szoftvergyártók és a zenei kiadók milyen lépéseket tesznek a legális fájlcserélés elterjesztéséért. Céljuk egy nyílt hálózat létrehozása, ahol korlátozzák vagy meggátolják a szerzői jogokat sértő anyagok forgalmát - írja a New York Times.

A két cég egyezménye egyfajta előfutára lehet több ilyen, az amerikai Legfelsőbb Bíróság ítélete nyomán megszülető jövőbeni szövetségnek. Mint ismeretes a bíróság a Grokstert és a Streamcast Network fájlcserélőprogramokat fejlesztő cégeket felelősnek találta felhasználóik szerzői jogsértéseiért, mivel azok nem tettek semmit annak megakadályozására.

Az egykor Grokstert vezető, most a Mashboxxot igazgató Wayne Russo úgy tervezi, hogy azok a felhasználók, akik ízelítőt szeretnének kapni egy zeneszámból, egy olyan reklámokkal tűzdelt verziót tölthetnének le, amelyet korlátozott alkalommal tudnának lejátszani. Természetesen a díj kifizetése után szabadon hozzáférhetnének majd az eredeti szerzeményhez is. A megállapodás értelmében a Sony BMG kiadványok számonként 99 centért lesznek elérhetőek olvasható az FMQB honlapján.

Andy Lack, a Sony BMG vezérigazgatója reméli, hogy a Grokster példája a fájlcserélő rendszerek tulajdonosait arra fogja sarkallni, hogy a Snocaphez hasonló technológiákat alkalmazzanak, vagyis felhasználóiknak fizetni kelljen a zenei letöltéseikért. "Rengeteg módon lehetne az ilyen a fájlcserélő rendszereket legitimalizálni. Legtöbbjük a mostani példaértékű esetig még hajlandó sem volt egy asztalhoz ülni velünk".

A négy legnagyobb kiadó már egyezségre jutott a Snocappel, és jópár független kiadó is tárgyal velük. "A digitális zene üzlet" - nyilatkozta Isaac Josephon az NPD Group piackutató cég vezetője a TechNewsWorldnek "Mindig van lehetőség arra, hogy a fogyasztókat egy szolgáltatástól a másikhoz csábítsuk". De innentől maga a zene már csak kellék" - tette hozzá. Josephon szerint nem az a fontos hogy milyen lehetőségeket kínál a Mashboxx, hanem hogy hogyan teszi azt. "Minden csak marketing kérdése. Az Apple nagyon ügyesen bánik a marketinggel. Ha már valaki benne van, minden csak azon múlik milyen könnyű használni."

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások