2005. október 5. 23:58, Szerda
Az "all you need is love" szlogennel támadja a növekedési sztorira vágyó befektetőket a francia Meetic internetes társkereső. A cég százmillió kiéhezett európai szinglivel házal.
Drága, de ígéretes - vélik a Reuters által megkérdezett befektetők a legújabb párizsi részvénykibocsátásról. A Meetic nevű internetes társkereső elsődleges kibocsátásának értéke akár a százmillió eurót is elérheti a 19,2-22,3 eurós ársáv felső szélével számolva. Az internetes részvényekre és a növekedési sztorira kiéhezett befektetők vélhetően így is elkapkodják majd a papírokat, amelyeknek október 13-i tőzsdei debütálása után is szép jövőt jósolnak. A növekedést nem más, mint az európai szinglik népes és költekezésre hajlamos csoportja biztosítaná, számuk a cég szerint meghaladja a százmillió főt.
A legnagyobb európai társkereső portál 14 millió regisztrált felhasználóval rendelkezik, s 13 országban 9 nyelven toborozza az ismerkedni vágyókat. Havi 29,45 eurót kér a korlátlan hozzáférést biztosító regisztrációért (hosszabb időszakokra olcsóbb), s tavaly 21,3 millió euró bevétel mellett 2,7 milliós adózott eredményt ért el. Az ársáv közepével számolva a kibocsátás az idei várható árbevétel hétszeresére, EBITDA-jának pedig 35-szörösére értékeli a céget.
A kibocsátás vezető szervezője, a Société Générale várakozásai szerint a Meetic árbevétele és EBITDA-ja idén csaknem megduplázódik, 45 millió, illetve 9,2 millió euróra. A forgalom 2006-ban és 2007-ben újabb 50, illetve 30 százalékkal emelkedik majd a prognózis szerint, az EBITDA pedig 67 és 36 százalékkal. A kibocsátásból a cég 87,6 millió euró friss tőkére tehet szert, amit akvizíciókra költene. A többi részvényt a jelenlegi tulajdonosok, köztük az alapító-vezérigazgató Marc Simoncini adja el, s az opciók lehívása esetén összesen 27,4 százalék lesz majd közkézen.