2005. október 17. 16:43, Hétfő
A Sony Ericsson az elmúlt pénzügyi negyedévben folytatta stabil növekedését és piaci részesedésének növelését.
A Sony Ericsson most kezdi learatni a kutatás-fejlesztésre fordított korábbi beruházások gyümölcsét, hiszen a termékválaszték olyan új modellekkel bővült, mint például a K750 2 megapixeles kameratelefon vagy az első walkmanmobil, a W800. Mindezen felül a K600 -nak köszönhetően a Sony Ericsson UMTS-telefonjai megjelentek a középkategóriás készülékek között is.
A negyedév során a vállalat a piacnál gyorsabban fejlődött, mivel a felső kategóriás telefonok népszerűsége pozitív hatást gyakorolt az eredményekre, és ez lehetővé tette az elérhetőbb árú, tömeggyártású modellek (például a T290, J210 és K300) bevezetését is. Az átlagos eladási ár 136 euróról 148 euróra emelkedett a negyedév során, ez a termékválasztékban megjelenő felső kategóriás termékek arányának bővülését tükrözi.
A készülékek világpiaca továbbra is a vártnál gyorsabban növekedett, ezért a Sony Ericsson 2005-re 760 millió készüléket meghaladó értékre módosította a világpiaci kilátásokra vonatkozó becslését.
"A Sony Ericsson jó negyedévet zárt. Ez azt bizonyítja, hogy sikeres a stratégiánk, nevezetesen a termékválaszték kiterjesztése. A legjobb képkezelő, zenelejátszó és 3G termékek, miközben növeljük elérhetőbb árú, vonzó külsejű telefonjaink számát is, kiválóan szerepeltek kategóriájukban. Egyre inkább élvezzük a két anyavállalat: a Sony és az Ericsson által nyújtott lehetőségek előnyeit is. A negyedik negyedévben, a W800 sikere után, három új Walkman telefont (W550, W600 és W900) dobunk piacra, és bízunk benne, hogy a Sony Ericsson mind a zene-, mind a képkezelés terén hozzájárul az iparág fejlődéséhez." - nyilatkozta Varga Mihály, a Sony Ericsson közép-kelet európai marketing menedzsere.
A leszállított termékek száma a negyedévben elérte a 13,8 milliót. Ez 29%-os növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest, és 17%-os növekedést mutat az előző negyedévi adatokhoz képest, és jelentősen magasabb a negyedéves piaci növekedés értékénél. A negyedév árbevétele 2055 millió euró volt, ez egy év alatt 22%-os növekedést jelent. Az adózás előtti eredmény 151 millió euró, a nettó eredmény pedig 104 millió euró volt - ez egy év alatt 15, illetve 14 millió eurós növekedésnek felel meg.