2005. december 5. 10:12, Hétfő
A Microsoft ellen indított bírósági pert sikerrel lezáró vállalat bejelentette az előfizetéses Rhapsody megújulását - az új változat már nem követeli meg a kliens letöltését, és továbbra is ingyen nyújt betekintést a szolgáltatásba.
A Real bejelentette az új
Rhapsody.com indulását, melynek legnagyobb újdonsága, hogy az eddigiektől eltérően nem szükséges letöltenünk a kliens szoftvert, hanem a weboldalon böngészve kutakodhatunk a zenei albumok és számok között. Továbbra is elérhető viszont a 14 napos ingyenes periódus, valamint a 25 dallam meghallgatását lehetővé tévő, szintén díjmentes ajánlat, amely a cég reményei szerint jelentős mértékben kibővíti az érdeklődők körét.
A RealNetworks több, mint két éve
kötelezte el magát a Listen.com Rhapsody névre keresztelt szolgáltatása mellett. Az Apple iTunes zeneboltjával ellentétben előfizetés alapra helyezték zeneletöltéseket, ami sokak szerint kevésbé hatékony megoldás. Mindazonáltal a szolgáltatás a mai napig működik, és a Microsoft ellen lefolytatott per eredménye révén most nagy lehetőséghez jut. A pereskedésbe ugyanis egy idő után mindkét cég belefáradt és Redmond
vállalta, hogy nagy összegű kártérítéssel engeszteli ki riválisát, mi több, együttműködik vele. A döntés értelmében a Microsoft 460 millió dollárt fizetett ki készpénzben, és további 301 milliót fordított különböző beruházásokra, többek között a Rhapsody szolgáltatás népszerűsítésére.
Most
körvonalazódni látszanak a megállapodás első konkrét eredményei. Az elkövetkezendő hetekben ugyanis az új weboldal a Windows Media Player 10 lejátszóban is elérhető lesz, míg jövőre az MSN Search, MSN Messenger és MSN Music szolgáltatáson keresztül is elérhetjük a zeneboltot.
A régebbi változat továbbra is elérhető lesz, míg az új immár a Macintosh és Linux felhasználóknak is lehetőséget ad a letöltésekre. Összesen mintegy 1,4 millió dallam közül válogathatunk, a lejátszásért pedig a Rhapsody egy külön ablakban felugró szoftvere felelős. Rob Glaser, a vállalat vezérigazgatója elmondta, hogy egyáltalán nem lenne csalódott, ha a legtöbben csak az ingyenes periódust használnák ki. A reklámokból amúgy is szép összegek folynak be, és a cél a fizetős szolgáltatások megismertetése, népszerűsítése, a vásárlói tábor bővítése érdekében.