The Movies

The Movies

2005. december 16. 18:45, Péntek

Kiadó: Activision
Fejlesztő: Lionhead Studios
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Pentium III 800 MHz vagy AMD Athlon 800 MHz, 256 MB RAM, DirectX 9.0c kompatibilis 32 MB-os videokártya
Ajánlott: 1,6 GHz-es Intel Pentium IV vagy AMD Athlon XP 1600+, 512 MB RAM, 64 MB-os videókártya,
Hasonló játékok: Mad TV
Kategória: stratégia

Populous, Powermonger, Magic Carpet, Dungeon Keeper, Syndicate, Theme Park, Black and White, Fable... van olyan játékos a világon, akinek nem volt szerencséje legalább az egyikhez? Egytől egyig olyan alkotások ezek, amik valamilyen formában forradalminak számítottak a megjelenésükkor. Peter Molyneux egyre magasabb homloka mögött mindig formálódik egy-egy új ötlet, amiket állandóan megoszt a rajongókkal. Cége, a Lionhead berkeiben ezen ötletek közül sajnos sok a kukába kerül a határidők és a technológia szabta határok miatt, de ami mégis túléli a játékfejlesztési procedúrát, az garantáltan valami új lesz amire eddig még nem volt példa. Idén a studió a világ elé tárt egy újabb játékot, amit a The Movies címmel illettek.

De miről is szól a The Movies? Egy mondatban összefoglalva: egy sikeres stúdió felépítése, sztárok babusgatása, és ami a legtöbbek fantáziáját megmozgatta: filmek készítése. A játék során a filmes történelem kezdetétől (1920) kísérhetjük figyelemmel stúdiónk fejlődését, és jó tycoon játékhoz méltón a játéknak akkor van vége, amikor megunjuk, tehát a végtelenségig onthatjuk a filmeket.

Kezdéskor kétféle játékmód közül lehet választani. Az egyik a Story Mode, amely során lehetőségünk lesz kifejleszteni a filmipar legfontosabb vívmányait (színes kép, hangosfilm, CGI, stb.). Ezek mellett csak Story Mode-ban tudjuk megszerezni a különféle nyeremény-épületeket, mint például a legjobb lakókocsi, néhány díszlet, PR épület és a legjobb forgatókönyv-iroda. Ez azért lehet fontos, mert a sztori módban elért eredményeinktől függ, hogy miket tudunk majd alkalmazni a másik, Sandboxnak keresztelt játékban. Ebben kezdéskor akár 100 milliós kezdőtőkét, automatikus építkezést és még jó néhány kényelmi funkciót lehet beállítani. Ezek után nem nehéz kitalálni, hogy a Sandbox (homokozó) azok számára készült, akik a játék filmkészítő funkcióját akarják a végletekig kihasználni anélkül, hogy a stúdió ügyes bajos dolgaival kellene törődniük.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!

Magát a forgatás menetét sikerült kellően összetett folyamatként megoldaniuk, ami magában foglalja a forgatókönyv megírását, a szerepek kiosztását, a forgatás figyelemmel kisérését, majd a film kiadását. Idővel ez a folyamat egy-két extra feladattal is kibővülhet, mint például a PR és a reklámra költendő pénzmennyiség meghatározása. A legfontosabb dolog a forgatás alatt, hogy a sztárokat próbáljuk meg boldogan tartani. Ha egy sztár depressziósan vagy hullarészegen áll neki forgatni, akkor az komolyan rányomja a bélyegét a film végső értékelésére. Magát a sztár kedélyállapotát rengeteg kis mutató határozza meg, mint például a stressz, unalom, kaja-pia függőség, fizetés, asszisztensek száma, lakókocsi minősége, imázs, stb. Mindegyiket érdemes ésszerű keretek között magasan tartani, mert ha egy sztár boldogan megy forgatni (a boldogság mutatója zölden világít), akkor az meg fog látszani a színészi teljesítményen is, ami magasabb értékelésekhez vezet.

Nem szóltam még magáról a stúdióról. Kezdéskor csak egy üres telek és egy kis pénzmag áll a rendelkezésünkre, amiből fel kell építenünk Hollywood legsikeresebb filmgyárát. A stúdió megítélését rengeteg dolog befolyásolja szintúgy, mint a színészek kedvét. Figyelnünk kell, hogy az épületeink mindig a legjobb állapotban legyenek, de az se tesz jót, ha lépten-nyomon eldobált kólásdobozokra és banánhéjakra lép az ember. Az is javítja az átlagunkat, ha az ötévenként megrendezett díjkiosztó gálán (a játékban ez az Oscar) nyerünk pár díjat.

Ezek a díjak azon kívül, hogy javítják a stúdió presztízsét, még különféle extra bonuszokat is adnak, ami lehet akár az, hogy a sztárok ellenállóbbak lesznek a stresszel és az unalommal szemben, vagy kevésbé lesznek fogékonyak a különféle függőségekre. Ezek az előnyök a következő díjkiosztóig lesznek érvényben, tehát öt évig. Maga a stúdió alapterülete a játék vége felé kissé szűkösnek bizonyulhat (főleg ha minden létező díszletet fel akarjuk húzni), ezért nem árt már a játék legelejétől kezdve úgy építkezni, hogy lehetőleg minél kevesebb terület maradjon kihasználatlanul.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások