2006. február 6. 11:05, Hétfő
A két vállalat különdíj bevezetését tervezi a közvetlenül a felhasználókhoz továbbított, kereskedelmi jellegű leveleknél. Szerintük ez csökkenti a kéretlen üzenetek számát, mások viszont adóról beszélnek.
Lapértesülések szerint a vállalatok számára tervezett díj 0,25-1 centet tenne ki levelenként, vagyis a hirdetőknek ezer email elküldése kerülne 2-3 dollárba (400-600 forintba). A két cégnél opcionális lehetőségről beszélnek, vagyis nem tennék kötelezővé a befizetést, ám arra sem tudnak garanciát vállalni, hogy ennek elmaradása esetén továbbítják az összes ilyen küldeményt. Nyilvánvaló, hogy fizetésre szeretnék kényszeríteni a hatalmas forgalmat lebonyolító vállalati ügyfeleket.
"Mindez a felhasználók megvédését segíti a kéretlen üzenetektől, az adathalászoktól, a vírusoktól és a csalásoktól" - jelentette ki Richard Gingras, a
Goodmail Systems, az AOL partnerének vezérigazgatója. Mindkét szolgáltató hosszú ideje kulcsszavak alapján szűri a továbbított e-mailekat, sőt, rengeteg üzenetből eltávolítják a károsnak vélt - többnyire pornográf - képeket és hivatkozásokat. Természetesen ez nem mindig jelent 100 százalékos védelmet, és előfordul, hogy bizonyos leveleket tévesen azonosítanak reklámként vagy kártevőként. A mostani terv lényege, hogy a díj befizetése után az adott cég üzenetei szűrés nélkül érnék el a felhasználók postafiókjait, jelezve, hogy legitim az üzenet.
Természetesen nem mindenki ért egyet az ötlettel, még az ágazaton belül sem. "Ez a jó fiúk megadóztatását jelenti, és semmilyen formában nem nyújt segítséget a rossz fiúk ellen, akik mindenképpen folytatják a kéretlen üzenetek szórását" - vélte Matt Blumberg, a Return Path cég vezére.
Az AOL két hónapon belül tervezi az új szolgáltatás bevezetését, a Yahoo szintén a következő hónapokban lépne. Szerintük ezzel eleget tesznek a felhasználók és a partnercégek azon kívánságának, amely a garantált továbbítást helyezte előtérbe. Az ajánlat elsősorban bankoknak, viszonteladóknak, és minden olyan cégnek, csoportnak szól, amelyek nagy email forgalmat bonyolítanak le. Azok, akik a díj mellőzése mellett döntenek, továbbra is a hagyományos úton - és hatékonysággal - küldhetik el leveleiket.