2006. március 1. 11:20, Szerda
Korszakalkotó magyar találmány internetes bannerekben történő
közvetlen termékeladásra.
Az internet hőskorában mindenhol a Cost-Per-Thousand (CPT)
dominált. Azután a Google megmutatta, hogy a Pay-Per-Click (PPC) is
életképes modell lehet az internetes hirdetések árazására. Idővel
azt is felismerték, hogy a Pay-Per-Sale (PPS) még ezeknél is
előnyösebb megoldás lehetne. Ami azonban eddig hiányzott az egy
működőképes forma a PPS hirdetésekre.
A Viala Kft. által feltalált
banner shopping technológiai eljárás alapgondolata, hogy a portálok látogatóit
nem szükséges internetes áruházakba csalogatni ahhoz, hogy eladások
valósuljanak meg. Lehetőség van ugyanis az áruházak kínálatát flash
bannerekbe tömöríteni, és az internetezőket már a portálokon
rábírni, hogy közvetlenül a flash bannerekben megrendeléseket
adjanak fel.
Egy gyakorlati példával kifejtve mindez azt jelenti, hogy valaki
olvas egy könyvajánló cikket egy nagyobb portálon. A cikk mellett
közvetlenül ott villog egy animált flash hirdetés, amely arra
bíztatja az olvasót, hogy rendelje meg ezt a könyvet közvetlenül
ezen a lapon, magában a bannerben. A találmány legfontosabb
újdonsága, hogy a látogatónak nem kell elhagynia ahhoz a portált,
hogy a könyvet megrendelje, nem kell megismerkednie egy idegen webes
áruház teljes működésével, csak kettőt klikkel a bannerben és a
megrendelés máris megtörtént.
A Viala Kft. technológiai világszabadalma elsősorban az
internetes hirdetések között széleskörben használt Macromedia Flash
technológiára alapul. Ugyanakkor a sávszélességi problémák kezelése
kritikus része az ilyen újfajta hirdetéseknek. A cég találmánya az
adatbázis-műveletek terhelését nagy teherbírású hirdetési
szerverekre továbbítja, ahová a kereskedők előzetesen XML
formátumban leképezik az árukínálatukat. A cég a technológiát
elsősorban saját hirdetéseik hatékonyabbá tételére találta ki, ám
hamar felismerték, hogy ez a megoldás a hozzájuk hasonló
elektronikus kereskedők számára is jól használható megoldást jelent.