2006. március 2. 16:29, Csütörtök
Megszülettek az első eredmények arról a mobiltelevíziós próbaüzemről, amelyet a CANAL+, a Nokia, az SFR, és a towerCAST bonyolított le a mobiltelevízió iránti érdeklődés mérése érdekében.
A CANAL+ Group, a Nokia, az SFR, és a towerCAST DVB-H próbaüzemét 2005. szeptember 13-án engedélyezte a CSA (Audiovizuális Főhatóság). Azóta 500 résztvevővel zajlik a számos televízió- és rádiócsatornához hozzáférést biztosító próbaüzem, amelyet a DVB-H szabvány alapján Nokia 7710 készülékekre sugároznak. Az első eredmények az alábbiak (a készülékekről származó statisztikák felhasználásával a CANAL+ Group számára az ISL, az SFR számára a SYLAB YPSIS összesítése alapján):
A felhasználók átlagosan napi 20 percet tévéztek.
A résztvevők fele mondta, hogy főleg otthon, 14 százaléka utazás közben (a próbaüzem ideje alatt a metrón számolni kellett a hálózat hiányával), 12 százalék pedig a munkahelyen nézett mobiltévét. (A legtöbb felhasználó olyan csatornákhoz juthatott hozzá, amelyekhez egyébként nem).
A három csúcsidőszak: reggel (9-10 óra között), dél (13-14 óra között), és este (20-22 óra között). A résztvevők 18 százaléka hetente egyszer, 57 százaléka többször, 25 százaléka pedig naponta nézte a tévét.
A legnépszerűbb programok a híradók, a zenés-, és sportműsorok, a dokumentumfilmek, a CANAL+ tesztközönsége számára pedig a filmek voltak.
A résztvevők 73 százaléka eléggé, vagy nagyon elégedett volt a szolgáltatással. 68 százalékuk a próbaüzem során javasolt havi 7 vagy több eurós előfizetési díjat is hajlandó lenne kifizetni a szolgáltatásért.
Több mint 80 százaléknak tetszett az ajánlott műsor.
Egyes felhasználók a műsorok időtartamát jól össze tudták egyeztetni programjukkal: a rövid programokat (kevesebb mint 5 perc) a váróteremben, a metró peronján (a Place d'Italie állomás rendelkezik DVB-H hálózati lefedettséggel), vagy ismerősöknél; a közepes időtartamúakat (max. 30 perc) az autóban vagy a buszon; a hosszú programokat (több mint 30 perc) pedig valamilyen épületen belül (otthon, étteremben, stb.) nézték.
Az eredmények egybecsengenek a 3G terén szerzett kezdeti tapasztalatokkal. A DVB-H a jó hang-, és képminőségnek köszönhetően fokozza a felhasználói élményt. A próbaüzem résztvevői ezt különösen értékelték, és a televíziócsatornák és rádióállomások teljes választékát megjelenítő kijelző méretével is elégedettek voltak. Mivel az emberek legtöbbször beltérben néztek tévét, ezért különösen fontos, hogy a hálózat az épületeken belül kiváló minőségű legyen. Ennek érdekében választották a próbaüzem létrehozói a masszív és hatékony sugárzást biztosító DVB-H szabványt.
A próbaüzem folytatódik, és ezentúl az új médiafajták tesztelésére koncentrál. A szolgáltatás optimalizálása is folyamatosan zajlik annak érdekében, hogy az a mobiltévézők igényeit a lehető legteljesebb mértékben kielégíthesse. A próbaüzem jelzi, hogy a mobiltelefonon vagy zsebtévén követhető mobil tévéadás rendkívül nagy vonzerővel bír. A tesztelést végző vállalatok bíznak abban, hogy a mobiltelevízió gyors elindításához szükséges szabályzói, gazdasági, és iparági feltételek mihamarabb teljesülnek.
A próbaüzem mintáját 53 százalékban férfiak, 47 százalékban nők alkották. A résztvevők 39 százaléka 25-34, 32 százaléka 35-49, 17 százaléka 15-24 éves, 12 százaléka pedig 50 év feletti volt. A CANAL+ Group esetében a résztvevők a CANAL+ és/vagy a CANALÉSAT előfizetői közül kerültek ki. Ők a Nokia 7710 készüléket kizárólag a mobil-televíziózásra használhatták. Az SFR résztvevőit a vállalat előfizetői közül (kivéve a 3G-előfizetőket) válogatták ki. A Nokia 7710 ez esetben a felhasználók saját telefonját váltotta fel.