ÜberSoldier: Übergagyi

ÜberSoldier: Übergagyi

2006. április 21. 19:09, Péntek


Kiadó: CDV Software
Fejleszto: Burut Software
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Pentium IV 2,4 GHz, 512 MB RAM, 2,5 Gbyte szabad hely, Radeon 9600/ Geforce FX 5700
Ajánlott: 3 GHz-es Intel Pentium IV vagy AMD Athlon XP 3200+, 1 GB RAM, Nvidia 6600+/ Radeon X800,
Hasonló játékok: Castle of Wolfeinstein
Kategória: FPS

Már azokkal a mondatokkal is Dunát lehet rekeszteni, hogy a gagyi világháborús FPS-ekkel Dunát lehet rekeszteni. Ennek ellenére mégsem hagytam ki eme felemelőnek semmiképp sem mondható, rettenetesen gyenge német-orosz koprodukciót sem, amit Unterizé... vagyis ÜberSoldier névvel láttak el készítői.

Ne tegyük nagyon magasra a lécet, hasonlítsuk csak össze a néhány héttel ezelőtt tesztelt Commandos Strike Force játékkal az ÜberSoldiert. Elsőre azt gondoltam, hogy hűha milyen szép grafika, kellemes menü, kellemesen túli kemény metál menüzene. Talán idáig tartott az öröm. Az első küldetést elindítva percek alatt derült ki a lényeges dolgok 80%-a. Szedett-vetett irányítás, komolytalan ellenfelek még komolytalanabb mesterséges intelligenciával és nevetséges útvonalkereséssel. Béna fegyver-animációk, gyötrelmes fizika, görcsberándulósan gyenge történet és dilettáns feladatok. Hűha. Azt hiszem ki is merítettem a játék elemzését.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!

Nézzük azért, mi van a napos oldalon. Az előbbiek fényében meglepően szép grafikával találkozunk, ami nemcsak a menü és a scriptelt grafikus motor által előállított kép, de agyon shaderezett és agyon élsímított változata. Ez tényleg szép, sőt talán néhány helyen jobb is tud lenni, mint néhány riválisa, de cserébe olyan gépigénye van, mint a Doom III-nak meg Chuck Norrisnak együttvéve.

Maga a történet természetesen egy titkos náci kísérlet balsikeréről szól, mégpedig az Úr 1944. évében, mikor is Európa népei keményen ölték egymást. Sikerült kifejleszteni olyan zombikatonákat, akik nemcsak erősek és bátrak, de minden parancsát teljesítik annak, akit először meglátnak öntudatra ébredésük után. (Kiskacsa-hatás) Viszont mikor mi felébredünk, a szövetségesek épp lerohanják a diliházat (sic!), így mi egy überszövetségi katona leszünk.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!

Orosz testvéreink valószínűleg nem ismerték azt a szót, hogy optimalizálás, ezért is lehetséges, hogy a mindössze 2,3 gigás játék 1 giga memória alatt nem nagyon nyújtja a maximális élvezetet. Valószínűleg azért, mert mind az épületek, mind a tárgyak és mind a modellek textúrái igen nagyok és igen sok effekt is van rajtuk, igaz úgy tűnt, mintha csak a 2.0-ás shadereket támogatná a játék. Viszont vannak mindenféle extra árnyékok, amik nélkül mondjuk szerényebb gépen is vállalhatóbb teljesítményre számíthatunk.

Sőt, a kísérlet legjobban sikerült tagja mindenféle Mátrixból ellesett képességre is szert tett, mint például a golyók megállítása, bár Neo bakfitty volt ehhez képest, mert itt a csávó vissza is tudja lőni a golyókat az erőterével. Persze a képességhez energiát gyűjteni igen nehéz, de legalább van még egy dolog, amivel szívni kell a játék során. A fegyverek közül kiemelték a készítők a kést, ami külön gombot kapott, így bármikor előkaphatjuk az aktuális fegyver helyett, hogy elvágjuk valakinek a torkát szép csendben.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások