CivCity: Rome

CivCity: Rome

2006. augusztus 4. 22:53, Péntek


Kiadó: 2k Games
Fejlesztő: Firefly Studios
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Pentium IV 1,6 GHz, 256 MB RAM, 64 Mbyteos videokártya, 2,5 Gbyte hely
Ajánlott: 2 GHz-es Intel Pentium IV, 512 MB RAM, 128 Mbyte-os DirectX 8-at támogató videókártya,
Hasonló játékok: Caesar III, Stronghold II, Simcity IV
Kategória: városszimulátor

A pofátlanságnak nincs határa - nem elég, hogy a Firefly Studios egy ezeréves ötletet újragyárt, leklónoz, mondhatni plagizál, de ráadásul még nevet is kölcsönöz két jól csengő elődtől. A Civilization és a Simcity keresztezéséből megszületett a nem egészen fajtiszta CivCity: Rome.

Gondoltam, hogy nem lesz egy eget rengető játék, abban is biztos voltam, hogy a Caesar sorozatot nem múlja fölül, illetve a hasonló építgetős szimulációk nyomába sem fog érni. Erre onnan jöttem rá, hogy ha nem egy B kategóriás szenny lenne, akkor nem nyáron, hanem karácsonykor kerülne a polcokra. A negatív fennhang annak köszönhető, hogy nem szeretem, mikor egy nagy névvel visszaélnek, vagy finomabban szólva nem elég magas szinten használják ki a brandben rejlő lehetőségeket.

Történt ugyanis, hogy a Firefly Studios a Stronghold 2 sikerén felbuzdulva visszatekerte az idő kerekét és meg sem álltak a Sid Meier apánkhoz viszonylag kevéssé közelálló római korban, ahol állítólag a nagy Civilization hangulatában Strongholdozhatunk, vagyis inkább Caesar III-azhatunk. Szerződés ide vagy oda, méltatlan marketing célokra használni a Civ és a Sid betűsorokat, kivéve ha tényleg az van a dobozban.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Már indítás után nagyon kíváncsi voltam, hogy mi köze lehet a játéknak a Civilizationhoz. Aztán mikor már az első kis kolóniám lélekszáma 5000 köré emelkedett, akkor döbbentem rá, hogy a képernyő tetején ráklikkelhetek a kutatás menüpontra, ahol mindenféle csodatudományokra tehetek szert - "majdnem" úgy, mint a Civ-ben.

Például felfedezhetem az ABC-t, amivel 10%-kal javul a kutatás sebessége, vagy éppen a kertészetet, amitől ingyenessé válnak az egyébként is fillérekbe kerülő kertek. Gyakorlatilag a Warcraft III szintjén marad a technológiai fejlesztés, csak sok van belőle és minél fejlettebbek vagyunk, annál több jelenik meg. Sorba lőni nem lehet őket és egy pittyegésen kívül más nem jelzi ha kész van, tehát ha nem halljuk meg, akkor lehet, hogy évekig unatkoznak majd tudósaink.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A másik másolat a Civilopedia. A menüből elérhető -pédia olyan komoly adathalmazt tartalmaz, amit nem ajánlok senkinek vacsora után, mert megfekszi a gyomrát. Gyakorlatilag hülyeségeket hordanak össze, mint például azt, hogy egy rabszolga éves tartási díja mennyi lenne dollárban kifejezve. A játékon belül éppenséggel kapunk némi tájékoztatást arról, hogy a felépíthető dolgok hogyan is néztek ki a valóságban és mondjuk egy nyilvános fürdőnek milyen részei voltak pontosan. Ez tetszetős volt, de inkább megnézek a NatGeo-n egy az okóri Rómával foglalkozó filmet.

Maga a játék elsőre sírhatnékot váltott ki belőlem, hiszen komoly visszalépést sikerült elérni a fejlesztőknek - főleg a kezelőfelület szintjén - az évekkel korábbi játékokhoz képest. Eszembe jut a Black and White 2, ahol már szintén ókori városcsodákat lehetett felhúzni, ehhez képest itt visszatértünk kockaországba: egy elrontott útszelvény eldózerolása is komoly veszélyt jelent a környék lakóépületeire, mert nem mindig lehet egyből rájönni, hogy az ásó vége vajon átlóg-e a másik négyzetbe vagy sem. Az épületek kötelező járdával kerülnek ki a panelgyárból, azaz ha nem is gondolunk az utcafrontokra, akkor is foglal magának.



Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások