Német médiacsoport vásárolta meg a habostorta.hu-t

Német médiacsoport vásárolta meg a habostorta.hu-t

2006. október 3. 15:49, Kedd
A Georg von Holtzbrinck médiacsoport online divíziója, a Holtzbrinck Networks jelentős többségi részesedést vásárolt a Habostorta portált és média hálózatot működtető Habostorta Kft.-ben (www.habostorta.hu).

A Holtzbrinck számára a magyar befektetés stratégiai jelentősséggel bírt, a társaság belépett a gyorsan bővülő kelet-európai internetes piacra, amelyen szándékuk szerint további tranzakciók megvalósításával meghatározó szerephez kívánnak jutni az elkövetkező időszakban.

A Habostorta Kft.-t 2000-ben Kieselbach Tamás műkereskedő és aukciósház tulajdonos - aki egyben a Habostorta névadója is - kezdeményezésérére a hozzá közel álló baráti kör tagjai, így Jaksity György, Borda Gábor, Geszti Péter, aktív tanácsadóként Streitmann Norbert és Weiler Péter alapították. A Habostorta röviddel az alapítást követően fontos szereplőjévé vált a hazai online médiának. Társkeresésre és a könnyed hangvételű és elsősorban fiatalokat megcélzó portálok működtetésére koncentrálva a társaság az egyik első olyan magyar online vállalkozás volt, amely az internet boom-ot követő időszakban képes volt rövid idő alatt nyereségessé válni. Ennek előfeltétele volt az, hogy a Habostorta az egyre erősödő online hirdetési piacon jól tudta kamatoztatni a folyamatosan bővülő felhasználói táborban rejlő lehetőségeket.

A cég közleménye szerint Habostorta.hu és az ahhoz kapcsolódó weboldalak együttesen napi kétszázezer egyedi felhasználót érnek el és öt és félmillió lapletöltést generálnak. Magyarország vezető társkeresője, a Randivonal a napokban regisztrálta az ötszázezredik felhasználót. Weiler Péter, aki alapító tulajdonosként és ügyvezetőként 2000 óta vezeti a céget, továbbra is tulajdonos marad és hosszú távú szerződést kötött a Habostorta további irányítására.

“Úgy érzem, hogy ez a tranzakció lényeges az egész magyar online piac számára. Azt az üzenetet közvetíti, hogy a kitartó munka és kreativitás még egy jelentős külföldi stratégiai befektető érdeklődését is felkeltheti. Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy Európa egyik legnagyobb, a tradicionális papír alapú média mellett digitális irányban is innovatívan fejlődő médiaholdingját tulajdonosunkként üdvözölhetjük. Büszke vagyok arra, hogy Magyarországon a Holtzbrinck család választása elsőként a Habostortára esett, és ez alkalmat adhat arra, hogy a jövőben a lehetséges bővülés helyi központjává váljunk" - mondta Weiler Péter ügyvezető.

A Georg von Holtzbrinck média csoport 2005-ös konszolidált árbevétele meghaladta a 2 milliárd eurót. A társaság többek között a német Die Zeit, a Handelsblatt, a vezető nemzetközi tudományos folyóirat, a Nature és a Scientific American kiadója és tulajdonosa. A Holtzbrinck Networks online divíziójának (holtzbrinck-networxs.com) része az Európa 10 országában működő, a hosszú távú kapcsolatok megteremtésére szakosodott Parship társkereső, amely piacvezető Németországban, Svájcban, Ausztriában és Hollandiában. A Parship stratégiai kapocsként szolgált a Habostorta akvizíciójához, ugyanakkor a Randivonal továbbra is különálló és önálló márkaként folytatja a tevékenységét a csoporton belül.

“A következő években a magyar online piac nagy fejlődés elé néz. Meg vagyunk győződve arról, hogy a szinergiák kihasználása, a szakértelem és a Holtzbrinck csoport tapasztalata a Habostortát tovább segítheti majd a növekedésben. Sok energiát fordítottunk annak elemzésébe, hogy mely országok kínálják a legjobb befektetési lehetőségeket, és optimisták vagyunk abban a tekintetben, hogy Magyarország még sok kreatív és nyereséges online projekt kiinduló pontja és célpontja lehet majd a közeljövőben" - nyilatkozta Konstantin Urban a Holtzbrinck Networks igazgatója.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások