2006. október 28. 15:00, Szombat
A Microsoftnál minden a terv szerint halad, már ami az Xbox eladásokat illeti. Eddig 6 millió példány talált gazdára, év végére 10 milliót ígérnek. A PlayStation 3 rajtja viszont rázósra sikeredhet.
A szoftvercég legfrissebb negyedéves
jelentésében megemlítették az Xbox 360 eddigi eredményeit, illetve ezek hatását a bevétel alakulására. A hivatalos adatok szerint eddig mintegy 6 millió darabot adtak el a család második tagjából, ám az év végén erőteljes hajrába kezdenek, hogy elérjék a tervezett 10 milliós számot. Ezzel párhuzamosan folyamatosan csökkennek az előállítási költségek, vagyis a korai rajt kezdi meghozni gyümölcsét.
A régiók közötti eloszlásból jól látható, hogy a Microsoft hol tudott igazán komoly pozícióra szert tenni a második generációval. Észak-Amerikában 3,6 millió, Európában 1,7 millió, mindenhol máshol pedig összesen 700 ezer példányt sikerült eddig értékesíteni, vagyis a két fő bástya – ahogy azt eddig is jól tudtuk – az Egyesült Államok és az öreg kontinens. Ennél jóval nagyobb hírértékkel bír, hogy az ünnepekre elérhetőnek tartják a 10 milliós számot, és egyre lejjebb szorítják a költségeket. Az eladásoknak köszönhetően ugyanis a szórakoztatói részleg az első üzleti negyedévben 96 millió dolláros veszteséget szenvedett el, ami nem rossz eredmény az egy évvel korábbi 173 millió hiányhoz képest. "Fokozatosan csökkentjük a gyártási költségeket, így minden egyes darabbal egyre jobb helyzetbe kerülünk" - jelentette ki Chris Liddell, a pénzügyekért felelős igazgató.
Elmondása szerint bár nem lineáris javulásról van szó, az eredmények világosak. Ehhez kapcsolódnak a szoftverekből és kiegészítőkből származó bevételek, amelyek rekordszintet értek el, miközben az Xbox Live szolgáltatás tábora immár több mint 4 millió tulajdonost foglal magába.
A Sony háza táján ennél valamivel borúlátóbbak, elsősorban azért, mert – ahogy arról már korábban is írtunk – a PlayStation 3 esetében
rázós debütálásra számíthatnak. Nagy valószínűséggel készlethiányt okoz majd a hatalmas érdeklődés, és a cég csak szép fokozatosan elégítheti ki a vásárlók igényeit. Arra nem sokan tippelnek, hogy mindez az Xbox felé fordítja az ingadozókat, de könnyen előfordulhat, hogy az elégedetlenség némileg csökkenti az elhivatottságot.