2006. december 13. 01:34, Szerda
Napjainkban mindenki elérhető e-mailen, SMS-ben vagy egy vezetékes vonalon. Azonban amikor minden összejön, mindenki egyszerre akar minket elérni az lehetetlenné teszi a munkavégzést.
A szakemberek gyakran összesítik a vírusok és más kártevők által okozott veszteségeket, azonban ezeknél jóval nagyobbak azok a károk, amikor egy dolgozó akadályoztatva van a munkavégzésében és ezáltal mind a munkaadója, mind ő személy szerint komoly bevételektől esik el. Az állandó időzavarról, késésekről pedig még nem is beszéltünk. Különösen jelentős ez a probléma a cégeknél, amikor a munkatársak gyakran úgy érzik, hogy megőrülnek a folyamatosan érkező SMS-ektől és e-mailektől, a folyton csöngő telefonoktól és könnyen kialakulhat az a véleményük, hogy ha megszakadnak sem tudnak minden kérésnek eleget tenni.
Amerikai kutatók szerint a legnagyobb munkagátló tényezőknek nem a vírusok, hanem a minket körülvevő információáradat számít, az e-mailek, a vezetékes és mobiltelefon hívások. A koncentráció ilyen körülmények között gyakran lehetetlen. Az okozott kár becslések szerint évente 588 milliárd dollár - csak az Egyesült Államokban.
A Basex nevű New York-i cég 100 alkalmazottat
faggatott arról, átlagosan mennyi idejüket rabolják el a különböző munkahelyi események. A kérdezett személyek között volt vezető beosztású szakember és egyszerű munkás is. A válaszokból kiderült, hogy egy ember különböző megszakítások miatt átlagosan 2,1 órányi időre kénytelen abbahagyni a munkáját. Ez a munkaidő 28 százaléka.
Gloria Mark nyolc évig élt Németországban, most Kaliforniában dolgozik. Megfigyelései szerint egy alkalmazott átlagosan 11 percig tud a munkájára koncentrálni, utána 25 perc más cselekvés következik. A legnagyobb problémát nemcsak a kieső munkaidő, hanem a koncentráció hiánya és a csúszó határidők miatt bekövetkező stressz hatására elkövetett hibák jelentik.
Az Egyesült Államokban egy munkatársra átlagosan már majd' három monitor jut, főleg azért, hogy az e-mailek megválaszolása ne okozzon munkaidő-kiesést. Azonban a probléma mégis fennáll: az emberek többsége inkább megszakítja a munkáját, de akkor is elolvassa az e-mailjeit, ha tudja, hogy az nem olyan fontos.